هاوکینگ : نباید پاسخ “فرازمینی ها” را داد

برقراری ارتباط با یک تمدن بسیار پیشرفته تر در یک سیاره دیگر می تواند مانند برخورد بومی های قاره آمریکا با “کریستوف کلمب” نتایج چندان خوبی نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک استفان هاوکینگ دانشمند فیزیکدان نجومی بریتانیایی گفت در صورت برقراری تماس از سوی فرا زمینی ها با انسان، باید در دادن پاسخ به آنها با احتیاط برخورد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از “هافینگتون پست” هاوکینگ در جریان برنامه تلویزیونی آنلاین خود موسوم به ” مکان های مورد علاقه استفان هاوکینگ” این نظر را مطرح کرد.هاوکینگ : نباید پاسخ

او با اشاره به کشف مجموعه ستارگان “آلفا سنتوری” در نزدیکی زمین (40 تریلیون کیلومتری زمین) گفت در صورت برقراری تماس از سوی فرازمینی ها با زمین، باید در دادن پاسخ به تماس آنها بسیار محتاط بود.

او با اشاره به “سیاره فراخورشیدی” تازه کشف شده با نام ” گلیز 832 سی ” که تنها 16 سال نوری با زمین فاصله داشته و شرایط آب و هوایی آن مشابهت های زیادی با زمین دارد، این مباحث را مطرح کرد.

او گفت : “برقراری ارتباط با یک تمدن بسیار پیشرفته تر در یک سیاره دیگر می تواند مانند برخورد بومی های قاره آمریکا با “کریستوف کلمب” نتایج چندان خوبی نداشته باشد.”

هاوکینگ  گفت : “اگر حیاتی هوشمند در نزدیکی زمین وجود داشته باشد باید حتما بتوانیم از چگونگی آن اطلاع پیدا کنیم. ما باید آنها را پیش از آنکه با ما ارتباط برقرار کنند، بشناسیم. شاید روزی برسد که ما پیامی از این سیاره (گلیز 832) دریافت کنیم اما باید در پاسخ دادن به این پیام نگرانی ها را لحاظ کرده و بسیار محتاط باشیم.”

او در عین حال تاکید کرد که بسیار دوست دارد تجربه زندگی در سیاره “گلیز 832 سی” را داشته باشد. 

گفتنی است هم اکنون یک پروژه 100 میلیون دلاری با همکاری “یوری میلنر” میلیاردر روس و مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک تحت سرپرستی هاوکنیگ در حال اجراست که هدف آن پیدا کردن سرنخ هایی از حیات هوشمند در دیگر کرات و سیارات جهان هستی است.

هدف این پروژه بلند پروازانه ساخت کاوشگرهای فضایی به اندازه بسیار کوچک ( به اندازه یک تمبر پستی ) است که فقط چند گرم وزن دارند و می‌توانند تا منظومه‌های دیگر در دوردست سفر کرده و اطلاعاتی را به زمین مخابره کنند.

کاوشگرهای کوچک این پروژه تراشه‌های چند گرمی هستند که به دوربین، دستگاه ارتباطی و مسیریاب و رانش فتونی مجهز شده‌اند.

مدت زمان ساخت نخستین کاوشگر این پروژه 20 سال آینده (2035) تخمین زده می شود و پس از آن نخستین کاوشگر این پروژه به فضا خواهد رفت و در صورت موفقیت این پروژه نخستین اطلاعات مخابره شده از سوی این کاوشگرها 4 سال پس از پرتاب ، به زمین خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  5  =