آغاز فروش سیم‌کارت‌های افغانی در کشور از ماه آینده

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دومین مجوز فروش سیم‌کارت‌های تلفن همراه خارجی را صادر کرد تا زمینه همکاری شرکت اتصالات با یک برند ایرانی فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همسو با افزایش تقاضا برای خرید سیم‌کارت‌های تلفن همراه خارجی در کشور و همچنین در راستای حمایت از حقوق مشترکان و افزایش رضایت آنها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دومین مجوز فروش این گونه سیم‌کارت‌ها را صادر کرد.

رگولاتور ارتباطی این مجوز را به نام شرکت تجارت الکترونیک اندیشه نگار پارس قشم و به مدت دو سال صادر کرده است.

شرکت مذکور نیز باید طبق مجوز و اصول از پیش تعریف شده، کلیه مشخصات مشترکان حقیقی شامل کارت ملی (یا مشخصات گذرنامه برای اتباع خارجی)، نشانی دقیق پستی، کدپستی و شماره تماس و مشخصات کامل ثبتی مشترکان حقوقی شامل شماره، محل و تاریخ ثبت، آدرس و کدپستی مرکز اصلی شرکت همچنین مشخصات کامل کارت ملی مدیرعامل و صاحبان امضاء مجاز شرکت (مطابق با مشخصات اشخاص حقیقی) را اخذ، ثبت و پس از رویت اصل مدارک شناسایی رسمی یک کپی از آن مدارک را از مشترک دریافت و قبض فروش رسمی با ذکر شماره تلفن به مشترک ارائه نماید.

دارنده مجوز حق افشای هیچ یک از اطلاعات مربوط به مشترک (مانند نام، نشانی، شماره تلفن و …) را مگر به موجب دستور مراجع ذیصلاح در داخل کشور ندارد.

حق‌الامتیاز صدور این مجوز طبق قانون مبلغ پنجاه میلیون ریال است که کل مبلغ در زمان صدور مجوز باید توسط متقاضی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پرداخت شود.

علاوه بر این دارنده مجوز باید قبل از صدور مجوز به منظور اطمینان از حسن انجام تعهدات و جبران خسارت احتمالی ناشی از تخلف مفاد قانونی مصوب شده توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ضمانتنامه بانکی به مبلغ دویست میلیون ریال قابل تمدید به دفعات بدون قید و شرط در طول مدت اعتبار مجوز و معتبر برای تمام طول مدت اعتبار مجوز به عنوان ضمانتنامه حسن اجرای تعهدات توسط دارنده مجوز نزد رگولاتوری بسپارد.

در حالی این مجوز صادر شده که پیش از این شرکت ارتباطات و انفورماتیک ایران در این زمینه فعال بود. طبق پیگیری‌های خبرنـگار IT تسنـیم شرکت مذکور در گام نخست با شرکت اتصالات جهت فروش سیم‌کارت افغانستان در ایران به توافق رسیده است.

قرار است از اواخر آبان ماه سال جاری این سیم‌کارت‌ها در بازار به فروش رسد که به گفته مسئولان این شرکت قرار است هزینه پایین‌تری به همراه خدمات ارزش افزوده بیشتری برای تبعه افغانی به همراه داشته باشد.
منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  −  78  =