هشدار سوئیفت به بانکها/سیستم های امنیتی قوی تر شوند

شبکه سوئیفت با افشای حملات سایبری جدید علیه بانک های عضو این شبکه، از آنها خواست تا از رویه های امنیتی سختگیرانه تری استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شبکه بین المللی نقل و انتقالات بین بانکی (سوئیفت) با افشای حملات سایبری جدید علیه بانک های عضو این شبکه، آنها را برای تبعیت از رویه های امنیتی طراحی شده سختگیرانه تر پس از سرقت 81 میلیون دلاری از بانک مرکزی بنگلادش تحت فشار گذاشت.
سوئیفت در نامه ای خصوصی به مشتریانش اعلام کرده که تلاش های جدید برای سرقت های سایبری که برخی از آنها موفقیت آمیز بوده از ماه ژوئن به این طرف مشاهده شده است.
افشای این حملات نشان می دهد که سارقان سایبری تلاش های خود را پس از سرقت 81 میلیون دلاری از بانک مرکزی بنگلادش افزایش داده اند و مشخصا بانک هایی با رویه های امنیتی ضعیف را هدف قرار می دهند.
سوئیفت خاطر نشان کرده که برخی از قربانیان در حملات جدید مبالغی را از دست داده اند، اما نگفته که چه مقدار پول به سرقت رفته یا چه تعداد از حملات موفقیت آمیز بوده اند. این شرکت مستقل در بروکسل قربانیان این حملات را نیز مشخص نکرده اما گفته که بانک های هدف حمله از نظر بزرگی و محدوده جغرافیایی فعالیت متفاوت اند و از روش های متفاوتی برای دسترسی به سوئیفت استفاده کرده اند.
سخنگوی سوئیفت از توضیح بیشتر در مورد حملات جدید افشا شده یا مسائل امنیتی مطرح شده در نامه مذکور خودداری کرد و گفت، شرکت در مورد مسائل مشتریان بیه صورت مشخص اظهار نظر نمی کند.
پس از سرقت از بانک مرکزی بنگلادش، سوئیفت بارها از بانک های عضو خود خواسته تا اقدامات امنیتی جدیدی از جمله به کارگیری سیستم های قوی تر برای تایید مشتریان و به روزرسانی نرم افزارهایشان انجام دهند.
منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  30