طلا به افزایش نرخ بهره آلرژی دارد

تحلیلگران بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص وضعیت اشتغال در ماه اوت قرار خواهد داشت تازه ترین تحلیل اینوستینگ نیز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص وضعیت اشتغال قرار خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ،  اظهارات مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا در نشست جکسون هول نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته است. قیمت طلا در هفته گذشته با افت 20.30 دلاری معادل 1.5 درصدی روبرو شده که این بیشترین کاهش از اواسط جولای بوده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد: طی ماه های اخیر زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره آمریکا بیشتر فراهم شده است. بهبود اوضاع بازار اشتغال و انتظارات مربوط به رشد اقتصادی باثبات موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره بیشتر شود.

البته یلن بار دیگر حاضر نشد تا زمان دقیق افزایش نرخ بهره را اعلام کند و همه چیز را منوط به آمارهای اقتصادی هفته های آینده کرده است.

استنلی فیشر معاون فدرال رزرو نیز گفت: اظهارات یلن مطابق با انتظاراتی بوده که امیدوار بودند فدرال رزرو تا پایان امسال 2 بار نرخ بهره را افزایش دهد. وی از احتمال افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر خبر داده است ولی هنوز هیچ چیزی قطعی به نظر نمی رسد.

نظرسنجی اینوستینگ نشان می دهد که 33 درصد سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش می دهد. این رقم برای نشست دسامبر نیز به 60 درصد افزایش یافته است.

قیمت جهانی طلا به شدت در برابر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا و نوسانات ارزش دلار حساسیت نشان می دهد. در هفته پیش رو آمارهای اقتصادی مهمی قرار است در آمریکا منطقه یورو و چین منتشر شود ولی به نظر می رسد آمارهای اشتغال در ماه اوت بیشترین تاثیر را بر آینده قیمت طلا خواهد داشت.

آمارهای مربوط به عملکرد بخش صنعت چین نیز طی روزهای آینده منتشر می شود و این آمارها می تواند تاحد زیادی وضعیت اقتصادی این کشور را نشان دهد. آمارهای مهم اقتصادی بریتانیا آلمان و منطقه یورو نیز در روزهای آینده منتشر می شود.
 سایت طلا،

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  −  25  =