پیوست فرهنگی شبکه ملی اطلاعات تدوین شد

هم‌زمان با افتتاح شبکه ملی اطلاعات پیوست‌های فرهنگی، امنیتی، اقتصادی، زیست‌محیطی و مقرراتی این شبکه تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هم‌زمان با رونمایی از فاز نخست مرحله اول شبکه ملی اطلاعات که نام “استقرار و توسعه” را به خود گرفته است، مسئولان اجرایی این پروژه و مدیران ارشد وزارت ارتباطات خبر از تکمیل مرحله نخست طی سه فاز دادند.

فاز نخست (استقرار) روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور و دبیر شورای عالی فضای مجازی افتتاح و از آن (شبکه ملی اطلاعات) به‌عنوان بزرگترین پروژه عملیاتی دولت یاد شد.

طبق برنامه زمانبندی قرار است هر سه فاز مرحله اول تا پیش از پایان عمر کاری این دولت افتتاح شود به‌گونه‌ای که فاز دوم (رشد) دهه فجر سال جاری و فاز سوم (بلوغ) در روز جهانی ارتباطات (اردیبهشت 96) تکمیل گردند.

نکته قابل توجه این است که مسئولان اجرایی با ترسیم نقشه راه توسعه، عنوان کردند که این پروژه محدود به همین سه فاز نمی‌شود و روند تکامل آن بعد از سه فاز مذکور نیز ادامه خواهد داشت.

 با توجه به اینکه کشور ما اغلب در برابر ورود تکنولوژی یا برخورد با فضای جدید مبتنی بر فناوری به‌شکلی منفعل عمل کرده و نقشه راه توسعه و چگونگی بهره‌برداری را نداشته، همواره با نوعی دغدغه برای برخی افراد همراه بوده است اما نصرالله جهانگرد ــ رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ــ روز گذشته در مراسم افتتاح فاز نخست این پروژه اعلام کرد: پیوست‌های فرهنگی، امنیتی، اقتصادی، زیست‌محیطی و مقرراتی شبکه ملی اطلاعات تدوین شد.

وی عنوان کرد: علاوه بر این برنامه توسعه شبکه ملی اطلاعات تدوین و اهداف و شاخص‌های کمی توسعه زیرساخت‌های شبکه ارتباطات کشور تا پایان چشم‌انداز بیست‌ساله توسعه نیز تعیین شده است.

او افزود: از جمله دیگر اقدامات این سازمان در راستای تکمیل شبکه، طراحی و راه‌اندازی سوئیچ تعاملات بین‌دستگاهی و اتصال نزدیک به 120 دستگاه اصلی کشور بوده است.
تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  −  34  =