ونزوئلا فروشنده بزرگ طلا

پس از آنکه مقام‌های ارشد فدرال رزرو در نشست «جکسون هول» از بهبود اوضاع اقتصادی و احتمال افزایش نرخ بهره را در ماه‌های آینده خبر دادند، سرمایه‌گذاران بین‌المللی منتظر انتشار آمارهای اشتغال در ماه آگوست هستند که قرار است روز جمعه منتشر شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در‌صورتی‌که آمارهای اشتغال آمریکا فراتر از انتظارات اولیه باشد، این مسئله می‌تواند احتمال افزایش نرخ بهره را در نشست‌های آتی فدرال رزرو به‌خصوص نشست سپتامبر افزایش دهد. برخی از کارشناسان معتقدند در روزهای آینده قیمت طلا بیشتر تحت‌تأثیر اظهارات رئیس و معاون فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت و انتشار آمارهای اشتغال و سایر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو نیز تأثیر زیادی بر قیمت طلا دارد.

از خبرهای دیگر بازار طلا این است که روند خرید طلا کند شده است.به گزارش طلا، بانک‌های مرکزی جهان همچنان خریداران بزرگ طلا هستند اما آمارها نشان می‌دهد روند خرید آنها آهسته شده است. تحلیلگران شرکت مکواری در یادداشت تحقیقاتی نوشتند که بانک‌های مرکزی جهان در نیمه اول سال جاری میلادی ۱۶۶ تن طلا خریده‌اند و ۲۲ تن طلا فروخته‌اند که میزان خرید خالص آنها را به ۱۴۴ تن رساند. به گفته ماتیو ترنر، تحلیلگر ارشد مکواری، همچنان علاقه‌ای به فروش وجود ندارد اما به‌جز چین و روسیه، میزان خرید بانک‌های مرکزی کمتر شده است. در این بین خرید طلای ونزوئلا هشداردهنده است.  ذخایر ونزوئلا در نیمه اول سال ۲۰۱۶ به میزان ۷۹ تن و در سال ۲۰۱۵ به میزان ۵۹ تن کاهش یافت و این کاهش باعث شد مجموع خرید بانک‌های مرکزی به میزان قابل‌توجهی کمتر شود.
شرق

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  +    =  29