قیمت طلا ثابت ماند

در حالی که ارزش دلار آمریکا به نزدیکی پایین ترین رقم یک هفته گذشته رسیده، قیمت طلا امروز ثابت ماند و با توجه به عدم قطعیت های سیاسی در آمریکا و اروپا، در مسیر سومین هفته افزایشی متوالی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز در رقم 1238 دلار و 29 سنت ثابت بود، در حالی که قیمت طلای آمریکا 0.2 سنت کاهش داشت و به 1238 دلار و 50 سنت رسید.

قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.3 درصد افزایش یافته و حدود 7.5 درصد در سال 2017رشد داشته است. رونالد لئونگ، تاجر بازار طلا در این باره گفت: «به نظر می رسد که فعالان بازار منتظر نشست آینده (فدرال رزرو آمریکا) هستند و با توجه به اینکه آمارهای شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا خیلی خوب بوده و ما شاهد احتمال بالای افزایش نرخ بهره هستیم، آنها نمی خواهند شانس خود را امتحان کنند.»

«می توانیم ببینیم که مردم دارند به جای خرید طلا به بازار بورس روی می آورند.»

شاخص ها در بازارهای بورس مهم دنیا روز پنجشنبه برای دومین جلسه متوالی افزایش قابل توجهی داشت، اما در روز جمعه این افزایش ها متوقف شد.

نگرانی ها از سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا و همچنین نتایج انتخابات ها در کشورهای اروپایی یعنی هلند، فرانسه و آلمان در سال جاری موجب افزایش قیمت طلا در روز 8 فوریه به رقم 1244 دلار و 67 سنت شد.

اما احتمال تقویت ارزش دلار و بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا پس از آنکه جانت یلن، رئیس فدرال رزرو گفت که ممکن است نرخ بهره در ماه مارس افزایش یابد موجب شد تا قیمت طلا روز چهارشنبه به رقم 1216 دلار و 41 سنت کاهش یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +    =  6