۳ سال حبس؛ مجازات دانلود از تورنت در هند

برای مقابله با سرقت آنلاین صورت گرفت

دولت هند اقداماتی سخت‌گیرانه را برعلیه سرقت آنلاین اجرایی کرده است. بر اساس این اقدامات برخی از سرویس‌دهنده‌های اینترنتی این کشور هشدارهایی را در خصوص نقض حق کپی به کاربران داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از وب‌سایت Mashable بر اساس این اقدامات برخی از سرویس‌دهنده‌های اینترنتی این کشور هشدارهایی را در خصوص نقض حق کپی به کاربران داده‌اند. بر این اساس دانلود محتویات از وب‌سایت‌هایی خاص که حق کپی رایت را رعایت نمی‌کنند مانند تورنت جرم محسوب می‌شود و انجام هرگونه فعالیت مرتبط با سرقت محتویات دارای حق کپی ممکن است مجازاتی تا سه‌سال حبس و یا جریمه‌ای تا 4480 دلار به همراه داشته باشد.

از اواخر هفته گذشته، چندین و چند ISP مهم هندی هشدارهای یادشده را روی وب‌سایت‌های فعال در زمینه تورنت و یا وب‌سایت‌های مخصوص به‌اشتراک‌گذاری فایل هم قرار داده‌اند. بر اساس این هشدارها، مشاهده، دانلود، به‌نمایش گذاشتن و یا کپی کردن محتویات دارای حق کپی، بر اساس بندهای 63، 63-A، 65 و 65-A قانون کپی‌رایت، پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

جدیدا فعالیت‌های زیادی هم توسط فیلمسازان و تهیه‌کنندگان بالیوودی برای جلوگیری از سرقت فیلم‌ها و محتویات چندرسانه‌ای انجام شده است.

اگرچه هنوز به‌طور واضح مشخص نیست چه سایت‌هایی مشمول قانون جدید خواهند بود اما سایت‌های مطرح تورنت نظیر Extratorrent و BigFile.to مطمئنا در میان گزینه‌های ممنوعه قرار دارند.

دولت هند همچنین سال گذشته بیش از 800 وب‌سایت را که عنوان شده بود در گسترش فعالیت‌هایی بر ضد هنجارهای اجتماعی نقش داشته‌اند مسدود کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  16  =