پیش نویس وحدت پولی ۵ کشور عربی

به زودی تصویب می شود

ایبنا – بانکهای مرکزی پنج کشور عرب خلیج فارس در نشست آتی خود در جده عربستان، پیش نویس جدید وحدت پولی را به تصویب می رسانند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ، در جدیدترین اقدام کشورهای عرب منطقه به سوی پول واحد عربی، روسای بانکهای مرکزی 5 کشور عربی منطقه شامل عربستان سعودی، قطر، کویت، بحرین و امارات متحده عربی هفته آینده در نشستی در جده به بررسی این موضوع خواهند پرداخت.
 
وزیران اقتصاد و دارایی 6 کشور شورای همکاری خلیج فارس نیز طی نشستی در 15 و 16 سپتامبر در جده، این پیش نویس را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

در این رابطه سلیم الغده رئیس بخش بررسی وحدت پولی دبیر خانه شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد سران این کشورها احتمالا در اجلاسی که تا قبل از پایان سال جاری میلادی در مسقط پایتخت عمان برگزار خواهد شد ، این پیش نویس را به تصویب نهایی می رسانند.
 
به اعتقاد کارشناسان، دستیابی به پیشرفت در خصوص ترویج پول واحد عربی، از شدت فشار بر کشورهای منطقه برای ارزش گذاری مجدد واحدهای پولی این کشورها در برابر دلار به علت افزایش نرخ تورم خواهد کاست. این پنج کشور عربی پیشتر در سال 2001 بر سر تبیین یک پول واحد مشابه یورو در اتحادیه اروپا تا سال 2010 میلادی با هدف تقویت تجارت منطقه ای به توافق رسیده بودند.
 
کسب این توافق راه را برای ایجاد شورای پولی خلیج فارس همواره خواهد ساخت. این شورا وظیفه تصمیم گیری در خصوص ارزش گذاری پول واحد عربی را در برابر دلار ، تنظیم نرخ بهره و تبیین اهداف پولی در منطقه بر عهده خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. طاها می گوید

    خدا وکیلی این موضوع رو تایید کنید… اینهمه ترس از چیه که سانسور میکنین..؟

    آقای جهرمی حتما میدونن… اگه نمیدونن من میگم که بدونن…
    آقای خاوری که مثل شما قبل از سال 88 از اختلاس خبر نداشت که حالا به راحتی و با اندکی تامل از سمت خودش استعفا کرد…
    ایشون با درک این موضوع که اتفاقاتی در زیر مجموعه ایشون افتاده که بعنوان مدیر عامل ازش بی خبر بودن…
    همین عامل مهم نتیجه به استعفای ایشون داد…
    حالا شما اگه بجای مقاومت و ایراد حرفهای نسنجیده استعفا میدادین…
    از طرف دولت برکنار نمیشدین….
    این رو بعنوان یک نصیحت از برادر کوچک خودتون درک کنید
    موفق باشید…

ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1