ارزش هفتگی معاملات آتی سکه به ۷ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال رسید

در بورس کالا؛

حجم معاملات آتی سکه در هفته گذشته در بورس کالای ایران به 65 هزار و 621 قرارداد و ارزش آن به بیش از هفت هزار و 626 میلیارد ریال رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بورس کالا، در هفته گذشته در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش ترین حجم معاملات با 53 هزار و 111 قرارداد به معاملات تحویل اردیبهشت ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از 6 هزار 199 میلیارد ریال برسد.

همچنین قرار دادهای سررسید اسفندماه با 9 هزار و 137 مورد و ارزش بیش یک هزار 48 میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.
همچنین سکه تحویل شهریور ماه سال جاری نیز با حجم یک هزار و 879 قرارداد و به ارزش بیش از 209 میلیارد ریال در جایگاه سوم این رده بندی جای دارد.

سکه تحویل دی ماه نیز با یک هزار و 36 قرارداد و ارزش بیش از 117 میلیارد ریال در جایگاه چهارم و همچنین سکه آبان ماه با 285 قرارداد به ارزش بیش از 32 میلیارد ریال در جایگاه پنجم معاملات قرار گرفتند.
نگاهی به آمار معاملات بازار آتی سکه در روز پایانی هفته گذشته نشان می دهد که این بازار تحت تاثیر کاهش ارزش طلای جهانی، به اتفاق همه سررسیدها در محدوده منفی گشایش یافت و در طول معاملات با نوسان های اندک روبرو شد، اما در پایان با افت نرخ به ثبت رسید.

بدین ترتیب، بهای سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) در سررسیدهای مختلف با افت قیمت همراه شد؛ به طوری که سکه تحویل شهریور با قیمت 11 میلیون و 200 هزار ریال به فروش رسید که کاهش 0.34 درصدی را در این روز به ثبت رساند.

قرارداد تحویل آبان با قیمت 11 میلیون و 300 هزار ریال معامله شد و افت 0.36 درصدی را در این روز تجربه کرد.
از طرفی سکه تحویل دی ماه امسال نیز با قیمت 11 میلیون و 420 هزار ریال معامله شد و با کاهش 0.27 درصدی نسبت به چهارشنبه گذشته روبرو شد.

سکه سررسید اسفند ماه با افت 0.35 درصدی با قیمت 11 میلیون و 550 هزار ریال معامله شد. در پایان نیز سکه تحویل اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ 11 میلیون و 740 هزار ریال، کاهش 0.4 درصدی را تجربه کرد.
بهای اونس طلا در بازارهای جهانی در هفته گذشته نیز با افت 0.6 درصدی روبرو شد؛ به عقیده کارشناسان قیمت طلا در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار آمریکا حساسیت زیادی نشان داده است.

**دو روز هیجانی در بازار نقدی
بازار سکه نقدی در هفته گذشته تقریبا روند آرامی را تجربه کرد، البته در روز پنجشنبه، سکه تمام بهار آزادی تحت فشار کاهش بهای اونس در بازار جهانی قرار گرفت اما در کانال 11 میلیون و 200 هزار ریال باقی ماند.
در آخرین روز هفته گذشته، سکه تمام بهار آزادی 40 هزار ریال از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 11 میلیون و 200 هزار ریال رسید.

روند قیمتی سکه با وجود این افت، در هفته گذشته رشد سه دهم درصدی را تجربه کرد تا حرکت افزایشی هفتگی آن، قطع نشود.
همچنین فعالان بازار سکه در هفته گذشته دو روز هیجانی را تجربه کردند، نخستین نوبت، سکه در ابتدای هفته 120 هزار ریال از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 11 میلیون و 50 هزار ریال رسید که افت سکه در این روز وابسته به کاهش بهای اونس بود.
روز چهارشنبه دومین روز پرهیجان بازار بود به طوری که در پنجمین روز هفته، سکه با 150 هزار ریال رشد به قیمت 11 میلیون و 240 هزار ریال رسید.
افزایش ارزش سکه بیش از هر چیزی ناشی از افزایش بهای اونس و ورود به محدوده هزار و 360 دلار بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1