سرانجام یاهوبه قیمت ۴.۸ میلیارد دلار فروخته شد/ دنیای تبلیغات موبایلی دگرگون می‌شود

پس از مدت‌ها کش‌وقوس تجاری، سرانجام رسماً اعلام شد هسته اصلی بیزینس یاهو به قیمت 4.8 میلیارد دلار به اپراتور مخابراتی ورایزون امریکا فروخته شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدیران کمپانی Verizon Communications Inc تأیید کردند که نقداً مبلغ 4.8 میلیارد دلار را پرداخت خواهند کرد و بدین ترتیب یکی از پیشگامان عصر اینترنت با مدیریت مخابرات چی ها اداره خواهد شد تا از سقوط بیشتر آن جلوگیری شود.

گفتنی است در سال 2000 ارزش یاهو 125 میلیارد دلار بود. در سال 2008 مایکروسافت قصد خرید یاهو به مبلغ 44 میلیارد دلار را داشت که مدیران یاهو نپذیرفتند و امروز ورایزون آن را 4.8 میلیارد دلار خرید!

بدین ترتیب بیزینس موتور جستجو، ایمیل و فناوری تبلیغاتی اینترنتی یاهو با کمپانی AOL که در سال 2014 به مبلغ 4.4 میلیارد دلار توسط ورایزون خریداری شد، ادغام خواهد شد. (AOL نیز از پیشگامان عصر ایترنت محسوب می‌شود)

ورایزون به ویدئو روی موبایل و نیز تبلیغات موبایلی چشم دوخته و با این خریدها امیدوار است بازار را در دست گیرد.

شماره یک اپراتور بی‌سیم در آمریکا اینک می‌تواند 200 میلیون کاربر ماهانه یاهو را از ان خود کند که بسیاری از آنها کاربر موبایلی هستند و آنها به 150 میلیون کاربر AOL می‌پیوندند که بیش از 100 میلیون کاربر آبونه سرویس بی‌سیم ورایزون، لشگری بزرگ برای تبلیغات موبایلی ایجاد خواهد کرد.

کارشناسان می‌گویند با خرید یاهو، ورایزون سالانه 500 میلیون دلار صرفه‌جویی از بابت ترافیک اینترنت خواهد کرد و سرمایه‌گذاری جدید روی هافینگتن پست (زیرمجموعه AOL) و یاهو فایننس انجام خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄    =  2