بانک مرکزی به دنبال خروج از تحریم ها باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه لغو تحریم های شبکه بانکی اولویت توافق برجام است، گفت: بانک مرکزی به دنبال خروج از تحریم ها باشد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، “غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی” افزود: اجرایی شدن برجام تاکنون دستاوردی چشمگیری در زمینه شبکه های بانکی بین المللی برای ما نداشته است و قطع 8 ساله مشکلاتی را برای شبکه های بانکی ایجاد کرده است.

بانک مرکزی به دنبال خروج از تحریم ها باشد
ایمن آبادی با اشاره به اینکه لغو تحریم‌های بانکی، یکی از مواردی بوده که به ‌عنوان اولویت‌های ایران همواره در مذاکرات هسته‌ای مورد تاکید بوده است،بیان کرد: باید از قطع ارتباط ها پرهیز شود و با آموزش نظام بانکی به دنبال رفع تحریم ها باشیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سوئیفت به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی بانکی برای بانک‌های ایرانی هر چند محدود از سر گرفته شد ،بیان کرد: با وجود تمامی گشایش‌هایی که در اجرایی شدن برجام برای بانک‌ها ایجاد شد، تاکنون همه آنچه که می‌توانست در اختیار نظام بانکی و ذینفعان آن قرار گیرد محقق نشده است.

آسیب مجموعه بانکی کشور در تحریم
این نماینده مردم رشت در مجلس دهم با بیان اینکه بانک مرکزی باید هر چه سریعتر ارتباطات خود را با بانک های بین المللی برقرار کند به اکونیوز گفت:سابقه 100 ساله مجموعه بانکی کشور در مدت 10 سال تحریم و قطع ارتباط با شبکه بانکی بین المللی دچار آسیب جدی شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:در طول تحریم ها بانک های بین المللی برنامه های جدیدی بر سیستم  بانکی خود پیاده کردند که که متاسفانه بانک های ایرانی در این زمینه ناکام ماندند.

لغو تحریم های بانکی اولویت توافق برجام
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، یکسال از توافقات هسته‌ای و بیش از هفت ماه از اجرایی شدن برجام می‌گذرد. در حالی شبکه بانکی می‌تواند از بزرگترین ذی نفعان این تغییر بزرگ باشد و توانسته از جزیره‌ای که سال‌ها در آن حبس شده بود خارج شود که با این حال زمان زیادی تا رسیدن به دستاوردهای برجام برای این حوزه باقی مانده است.
گره‌هایی که هنوز باز نشده و رایزنی‌هایی که همچنان ادامه دارد. برجام باید لغو تحریم‌ها را به عنوان یکی از موانع تاثیرگذار بر بخش‌های مختلف به ویژه اقتصاد به همراه داشته باشد.
بنابراین گزارش، 10 سال تحریم شبکه بانکی به ویژه بانک مرکزی هزینه های زیادی برای بانک ها و فعالان اقتصادی با توجه به قطع روابط بین المللی به همراه داشته است.  عملکرد بانک ها واقتصادکشور به شدت یکدیگر را تحت تاثیر قرار  می دهند، لذا تقویت بانکداری درحوزه بین الملل پس از رفع تحریم ها همراه با تقویت عملکرد،بازبینی و کنترل چرخه فرآیند های سیستم بانکی منجر به بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیزخواهد شد./

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1