پایان عمر پول نقد در آمریکا

پیش بینی بسیاری از مردم

با توجه به مطالعه ای که از سوی مرکز پژوهشی Gallup انجام گرفته است؛ بیش از نیمی از آمریکایی ها هنوز تمایل پول نقد را در تمام اوقات نزد خود داشته باشند اما 62% از افراد پیش بینی می کنند که بزودی ایالات متحده به جامعه ای بدون پول نقد تبدیل می شود.

با توجه به مطالعه ای که از سوی مرکز پژوهشی Gallup انجام گرفته است؛ بیش از نیمی از آمریکایی ها هنوز تمایل پول نقدرا در تمام اوقات نزد خود داشته باشند اما 62% از افراد پیش بینی می کنند که بزودیایالات متحده به جامعه ای بدون پول نقد تبدیل می شود. از بیش از هزار آمریکاییمورد مطالعه، 62 درصد معتقدند که احتمال افزایش ابزارهای پرداخت الکترونیکی کهمنجر به جامعه بدون پول نقد می شود بسیار افزایش یافته است. این دیدگاه بر اکثریتافراد در تمامی گروه های سنی حاکم است. 58 درصد از افرادی که 65 سال یا بیشتر سندارن و 63 درصد از 18 تا 29 ساله ها احتمال ایجاد جامعه بدون پول نقد را بسیارزیاد می دانند.

با این حال، 54 درصد از پاسخ دهندگان هم چنان تمایل دارنددر تمام زمان ها پول نقد به همراه داشته باشند. البته در این دیدگاه تفاوت عقایدنسل ها به طور قابل توجهی نمایان است.  56درصد از افراد 18 تا 29 ساله، بدون پول نقد کاملا راحت هستند. در حالی که فقط 32درصد از افراد 65 سال به بالا می توانند بدون پول نقد احساس راحتی داشته باشند.

در حالی که بسیاری از افراد مسن تر تمایل دارند همیشه وجهنقد را در دستان خود به همراه داشته باشند، این موضوع به معنای این نیست که میخواهند بیشتر موجودی خود را به صورت نقدی داشته باشند. در عوض، افرادی در طیف سنی30 تا 49، بیشتر تمایل دارند درصد بیشتر موجودی خود را به صورت نقدی در دستان خودداشته باشند و این درصد بیش از دوبرابر افرادی با همین عقیده و در طیف سنی 18 تا29 ساله است.

مدت هاست پایان وجه نقد پیش بینی شده است. نتایج تحقیقاتاخیر که بر روی 2000 بریتانیایی از سوی شهرداری شهر لندن (شرکت London& Partners) انجام گرفته حاکی از آن است؛ 68درصد از افراد معتقدند تکنولوژی های حذف پول نقد، تا سال 2036 به طور کامل پولفیزیکی را حذف می کنند.

در اوایل سال جاری، بانک مرکزی سوئد، (این کشور در مسیرتبدیل شدن به جامعه ای بدون وجه نقد به خوبی عمل کرده است) درخواست برای دسترسی بهپول نقد فیزیکی را فقط یک حق قانونی خواند.

 

منبع: https://www.finextra.com/newsarticle/29215/most-americans-foresee-death-of-cash-in-their-lifetimes/payments

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =