مجوز ۱۲.۵ هزار میلیارد تومانی برای تسویه بدهی‌ دولت

هیات وزیران از طریق اوراق خزانه تصویب کرد؛

با تصویب دولت به وزارت اقتصاد اجازه داده شد تا مبلغ 125 هزار میلیارد ریال با صدور اوراق تسویه خزانه، بدهی‌های قطعی دولت به اشخاص متقاضی را با مطالبات قطعی دولت به همان اشخاص تسویه کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اعضای هیات دولت در جلسه عصر دیروز خود به بررسی یکی دیگر از آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال 1395 کل کشور پرداخته و آن را از تصویب گذراندند.

بر این اساس، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده شد تا مبلغ 125 هزار میلیارد ریال با صدور اوراق تسویه خزانه، بدهی‌های قطعی دولت به اشخاص متقاضی را با مطالبات قطعی دولت به همان اشخاص تسویه کند. به علاوه، وزارت اقتصادی و دارایی مجاز است نسبت به ایجاد و استفاده از سامانه الکترونیکی برای صدور اوراق تسویه خزانه و اعلام تسویه حساب اقدام لازم را به عمل آورد.

در این جلسه همچنین رئیس‌ جمهور با اشاره به انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، ضمن تشکر از تلاش‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیگر وزرا و استاندار، اظهارداشت: این انتخاب باید به محرکی برای خدمت بیشتر به این شهر مهم و معرفی هر چه بهتر آن به دنیای اسلام و جلوه پرفروغ‌تر و جلای بیشتر شهری که جایگاه رفیعی در توریسم معنوی دارد، تبدیل شود.

حسن روحانی به پدیده ناگوار ایجاد فضای وحشت و ترور به نام اسلام در برخی از کشورها اشاره و ابراز امیدواری کرد، بتوان از این فرصت برای تبیین اعتدال و معرفی تمدن و عرفان و فرهنگ اسلامی به جهان بهره گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

47  ⁄  47  =