هشدار جی ۲۰ درباره برگزیت

وزیران دارائی کشورهای عضو جی ۲۰ در اولین نشست خود بعد از همه پرسی انگلیس، درباره بی ثباتی اوضاع اقتصادی جهان پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وزیران دارایی و سران بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه ۲۰  در این نشست دو روزه راهکارهای مقابله با تاثیرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر رشد اقتصادی جهان و راه‌های مقابله با چالش‌های ناشی از این اقدام انگلیس را بررسی کردند.

نشست دو روزه وزیران دارایی و اقتصادی و سران بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه بیست روز شنبه (2 مرداد) در شهر « چنگدو» در جنوب غرب چین آغاز شده است.

مسئولان اقتصادی کشورهای عضو گروه ۲۰ در نشست چین همچنین اجرای اصلاحات عمیق ساختاری را در داخل این گروه بررسی می کنند.

مقامات رسمی شرکت کننده در این نشست می گویند طولانی‌تر شدن مذاکرات میان اتحادیه اروپا و انگلیس درباره برگزیت می تواند روند منفی رشد اقتصاد جهانی را عمیق تر کند.

رشد کند اقتصاد چین، حملات تروریستی اخیر و کودتای نافرجام در ترکیه از دیگر عواملی است که بازارهای مالی دنیا را آشفته کرده است.

در تاریخ سوم تیر ۱۳۹۵، حدود ۵۲ درصد (۱۷.۴ میلیون) نفر از مردم انگلیس در یک همه‌پرسی به خروج انگلیس پس از ۴۳ سال عضویت در اتحادیه اروپا رای دادند، در مقابل حدود ۴۸ درصد (۱۶.۴ میلیون) موافق ماندن در این اتحادیه بودند.

رای به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیامدهای سیاسی و اقتصادی مختلفی به دنبال داشته و بازارهای مالی جهانی و داخلی انگلیس را در معرض شوک قرار داده است.

عبدالحمید بیاتی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  10  =