اصلاح سود بانکی در دستور کار مجلس/ ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه روی زمین مانده

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سود بانکی ما معقول نیست گفت: اصلاح سود بانکی در دستور کار مجلس قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  داود محمدی پیش از ظهر امروز (3 مرداد) در همایش روز صنعت و معدن که در سالن اجتماعات سازمان صنعت و معدن قزوین برگزار شد، بیان کرد: مدیران و فعالان در عرصه تولید در شرایط کنونی مولدان این کشور هستند که باید از آنها تقدیر کرد و تنها راه برون رفت از مشکلات امروز کشور تولید است.

وی ادامه داد: فعالان این حوزه با دستان پرتوان و با همه کمبودها و کاستی ها صنعت را سرپا نگاه داشته و باعث گرداندن چرخه تولید شده اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: 2 تا سه ماه گذشته وزیر صنعت به مجلس آمده و بیان کردند که همه اهتمام ما این است که مشکلات بخش صنایع را حل کنیم و همچنین گفتند مشکل سرمایه در گردش 7 هزار و 500 واحد در دولت در دستور کار است و همت ما بر این است که این تعداد را به 10 هزار واحد ارتقا دهیم.

وی اعلام کرد: سهم استان قزوین در این بین 400 واحد صنعتی است که مشکل سرمایه در گردش آنها حل خواهد شد و 100 واحد بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که مشکل آنها هم حل می شود؛ خوشبختانه دولت اهتمام خوبی در این حوزه دارد و اگر این 500 واحد به بهره برداری برسد مشکل نقدینگی حل شده و در اشتغال ایجاد تحرک می کند.

محمدی تأکید کرد: در استان قزوین استاندار محترم مسیر را تعیین کردند که ایجاد 20 هزار شغل و یک میلیارد دلار صادرات است و حال باید نظارت صورت گیرد تا بودجه ای که به این منظور از سوی دولت اختصاص یافته و سرمایه ای که دولت به میدان آورده را به هدر ندهیم و خروجی کار هدفگذاری تعیین شده باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی نام نهادند بنابراین مدیران بخش صنعت باید هدفگذاری کنند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اقتصاد ما بانک محور است و با توجه به پولی که در دست بانک ها است، بانک ها رکن رکین در این حوزه هستند البته سود بانکی ما معقول نیست و دولت این را دریافته و در مجلس طرحی در دستور کار است زیرا کار تولید با این سود توجیه اقتصادی ندارد و ان شاالله بانک ها با تصحیح سود بانکی در خدمت تولید باشند و اصلاح سود بانکی در دستور کار کار مجلس قرار دارد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی گفت: باید بخش خصوصی را به معنای واقعی کلمه باور کنیم امروز بیش از 75 درصد تا 80 درصد و در برخی دستگاه ها نیز 98.5 درصد بودجه جاری است و این یعنی دولت مسئولیت های قابل واگذاری را واگذار نکرده است.

محمدی افزود: البته این موضوع فقط مربوط به این دولت نیست و در سنوات گذشته نیز بوده است و در کشور ما 80 درصد بودجه صرف هزینه های جاری و 1.5 تا 20 درصد صرف هزینه های عمرانی و زیرساختی و مسائل توسعه ای کشور می شود و این در حالی است که در دیگر کشورها این عدد برعکس است.

وی خاطر نشان کرد: 400 هزار میلیارد تومان پروژه روی زمین مانده داریم و با بودجه فعلی یعنی اگر 16 سال آجر روی آجر نگذاریم کار برای اجرا وجود دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با اهتمام می توانیم چرخه تولید را بیش از پیش به حرکت درآورده و ایجاد اشتغال داشت و اقتصاد مقاومتی را رقم زد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  ⁄  49  =