نرخ سود وام بانک توسعه صادرات تعیین شد

نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی و نرخ سود مورد انتظار عقود مشارکتی بانک توسعه صادرات حداقل ۱۶ و حداکثر معادل ۱۸ درصد اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بنابر اعلام بانک توسعه صادرات، نرخ سود تسهیلات اعطایی صادراتی ریالی از محل منابع بانک در قالب عقود غیر مشارکتی و مشارکتی برای تسهیلات سرمایه در گردش پرداختی به مشتریان حداکثر ۱۸ درصد می‌شود.

چنانچه تسهیلات گیرندگان دارای شرایطی از جمله صادرکننده نمونه کشوری و استانی همان سال (بنابر آخرین لیست اعلامی)، دارای رتبه اعتباری A ،AA وAAA ، اعضای VIPباشگاه مشتریان یا عضو بانکداری شرکتی بانک، داشتن میانگین وزنی مطلوب، ارائه‌کنندگان ضمانت‌نامه صندوق ضمانت صادرات ایران و یا وثیقه نوع یک با پوشش کامل اصل و سود باشند، مشمول اعمال تخفیف از نیم درصد تا دو درصد می‌شود.
به هر حال نرخ سود محاسبه شده برای مشتریان نباید از ۱۶ درصد در سال کمتر باشد.
همچنین نرخ سود تسهیلات غیرصادراتی پرداختی به مشتریان برای شعب مستقر در سرزمین اصلی و همچنین شعب مستقر در مناطق آزاد به طور یکسان براساس نوع عقد، برای واحدهای تولیدی و غیرتولیدی ۱۸درصد تعیین شده است.
در بخش نرخ‌های موردنظر برای تسهیلات طرح پرداختی به مشتریان، حداقل نرخ سود مورد انتظار بانک در تسهیلات پرداختی به طرح های تولیدی و صدور خدمات فنی و مهندسی (تجهیز کارگاه) در عقود مشارکتی معادل ۱۶درصد و حداقل نرخ سود مورد انتظار بانک در تسهیلات پرداختی به طرح‌های خدماتی در عقود مشارکتی معادل ۱۷ درصد محاسبه می‌شود.
موضوع قابل توجه که در تخفیفات یاد شده به منظور مساعدت هرچه بیشتر به مشتریان اعلام شده است، اعمال تخفیف دو درصدی در عقود مشارکتی و غیرمشارکتی برای صادرکنندگانی است که ضمانت‌نامه صندوق ضمانت صادرات با پوشش کامل اصل و سود تسهیلات را به بانک ارائه کرده باشند.
مشتریان می‌توانند به منظور اطلاع از نرخ سایر تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات و همچنین اطلاع از سایر شرایط و ضوابط مربوطه به شعب تابعه و سایر واحدهای ذیربط این بانک مراجعه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  9  =  1