جزئیات تیراندازی در مونیخ/عاملان حمله متواری شدند تعداد تلفات ۳نفر

این حادثه در شمال مرکز ایالت بایرن آلمان رخ داده است. در مورد عامل یا عوامل این تیراندازی هنوز هیچ اطلاعی در دسترس نیست. محوله این مرکز خرید مسدود شده است و چند فروند هلی کوپتر نیز بر فراز محل حادثه در ماموریت هستند. شمار زیادی از نیروهای پلیس در محل حادثه مستقر شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  یک مرکز تجاری در شهر مونیخ آلمان دقایقی قبل شاهد وقوع تیراندازی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، تیراندازی در مرکزی تجاری المپیا، اهالی مونیخ را در شوک فرو برد.

22:30 شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد پلیس آلمان اقدام به انجام یک عملیات امنیتی دیگر در میدان کارل پلاتس شهر مونیخ کرده است و یک مرکز تجاری دیگر را نیز بسته است.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم از تیراندازی در ایستگاه مترو «استاشوز» در مونیخ آلمان خبر داد.

پرس تی وی به نقل از پلیس آلمان گزارش داد چندین مهاجم مسلح همزمان در مکان های مختلف در شهر مونیخ اقدام به تیراندازی کردند. پلیس گفته هیچ یک از مهاجمان دستگیر نشده اند لذا از مردم تقاضا شده از حضور در مکان های عمومی خودداری کنند.

22:18 شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد وزیر امور داخلی ایالت بایرن از کشته شدن سه تن در حادثه تیراندازی در مرکز تجاری مونیخ خبر داد.
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد خبرگزاری روسی اسپوتینک به نقل از شاهدان عینی از وقوع تیراندازی در خارج از مرکز خرید المپیک شهر مونیخ خبر داد.
شبکه تلویزیونی الجزیره عربی نیز گزارش داد پلیس شهر مونیخ بالاترین درجه آماده باش را اعلام کرد. برخی خبرها حاکی از احتمال فرار عامل تیراندازی در مونیخ است.

22:00 به گزارش کانال اول تلویزیون آلمان، «آ.اِر.دِ» بنا به اظهارات پلیس بر اثر تیراندازی ساعتی پیش در مرکز خرید المپیک شهر مونیخ (ایالت بایرن) آلمان، شماری از شهروندان آلمانی زخمی شده اند. به گفته پلیس مونیخ این احتمال وجود دارد که این حادثه، کشته هم داشته باشد.

این حادثه در شمال مرکز ایالت بایرن آلمان رخ داده است. در مورد عامل یا عوامل این تیراندازی هنوز هیچ اطلاعی در دسترس نیست. محوله این مرکز خرید مسدود شده است و چند فروند هلی کوپتر نیز بر فراز محل حادثه در ماموریت هستند. شمار زیادی از نیروهای پلیس در محل حادثه مستقر شده اند.

21:56 شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد سخنگوی پلیس شهر مونیخ آلمان اعلام کرد مقامات آلمانی در حال تخلیه مرکز تجاری المپیک شهر مونیخ هستند.

21:42 شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از تلویزیون آلمان گزارش داد پلیس آلمان احتمال می دهد حمله به مرکز خرید المپیک شهر مونیخ آلمان یک حمله تروریستی باشد.

21:40 به گزارش پایگاه توییتر پلیس مونیخ، پلیس آلمان، از شهروندان آلمانی خواست از تجمع و نزدیک شدن به محوله مرکز خرید المپیک شهر مونیخ (مرکز ایالت بایرن) آلمان خودداری کنند. پلیس این شهر همچنین از مردم خواسته است در خانه هایشان بمانند و خیابان (های اطراف) محوطه مرکز المپیک مونیخ را ترک کنند.

21:35 شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در آلمان گزارش داد پلیس آلمان از کشته شدن یک تن و زخمی شدن ده نفر در حادثه تیراندازی در مرکز خرید المپیک شهر آلمان خبر داد.
پلیس آلمان عملیات گسترده ای در نزدیکی این مرکز تجاری آغاز کرده است و نیروهای ویژه خود را به سوی این مرکز خرید گسیل داشته است.

21:30 خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه های آلمان از کشته شدن چندین نفر در حادثه تیراندازی مونیخ خبر دادند.

21:28 پایگاه اینترنتی کانال اول تلویزیون آلمان، «آ.اِر.دِ» اعلام کرد پلیس در حضوری پرتعداد، خود را به این مرکز رسانده و ماموریت خود را آغاز کرده است. ورودی های این مرکز خرید اکنون بسته شده است. شماری خودروی پلیس، ساختمان مرکز خرید را محاصره کرده و علاوه بر این، رفت و آمد مترو در مسیر منتهی به مرکز خرید المپیک متوقف شده است.
پایگاه اینترنتی این شبکه هنوز به جزئیات بیشتری در مورد حادثه تیراندازی امشب اشاره نکرده است.

21:22 شبکه تلویزیونی پرس تی وی، گزارش داد: پلیس آلمان در پی تیراندازی در مرکز خرید مونیخ ، عملیات گسترده ای را آغاز کرد. گزارش های تایید نشده از کشته یا زخمی شدن مردم حکایت دارد.

21:14 شبکه تلویزیونی المیادین،گزارش داد: رسانه های آلمانی اعلام کردند در تیراندازی در یک مرکز تجاری در شهر مونیخ آلمان دستکم پانزده تن کشته شدند.

21:04 شبکه تلویزیونی العالم از تیراندازی در یک مرکز تجاری در مونیخ آلمان خبر داد.

پلیس می‌گوید بیش از یک تیرانداز دخیل بوده است و هنوز هیچکس در این رابطه بازداشت نشده است.

پلیس از مردم خواسته است مکان های عمومی را ترک کنند و به خانه هایشان بروند. 

در همین حال وزیر کشور آلمان شمار کشته شدگان در این حادثه را 3 نفر اعلام کرد و این در حالی است که برخی رسانه ها اعلام کردند در تیراندازی در یک مرکز تجاری در شهر مونیخ آلمان دستکم پانزده تن کشته شدند.

لازم به یادآوری است که در مرکز تجاری المپیا در شهر مونیخ، چند نفر با اسلحه به روی مردم آتش گشودند. گفته می شود عاملان حمله متواری شدند. پلیس آلمان می گوید مهاجمان را دیده و آنها سه نفر هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  5  =