مخابرات و زیرساخت را عمده فروش می کنیم/اینترنت غیرحجمی شد

معاون رگولاتوری گفت: در سرویس های ثابت دنیا سرعت اهمیت بیشتری از حجم دارد اما با توجه به اینکه مدل بازار ما منفاوت بود در ابتدا مدل غیر حجمی را وضع کردیم و بعدا سراغ سرعت می رویم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صادق عباسی شاهکوه در  همایش CDN و PEERING با اشاره به اینکه راه اندازی چهار نقطه تبادل ترافیک (IXP) در گیت وی از جمله الزامات مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بود، اظهار کرد: اتصال به IXP کاملا اختیاری و 5یر انحصاری است و اگر ارائه کنندگان خدمات به این نتیجه رسیدند که نقاط تبادل ترافیک زیرساخت کافی نیست، می توانند نقاط دیگری ایجاد کنند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره رویکردهای حاکم بر مصوبات 237 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: 1. نگاه هماهنگ به همه زنجیره، 2. سوق دادن شرکت زیر ساخت و مخابرات به سمت عمده فروشی، 3. کاهش قیمت اینترنت تا لایه دسترسی، 4. مشخص شدن مسئولیت کیفیت سرویس ها و 5. حجمی شدن فروش ثابت و موبایل از جمله برخی رویکردها بود.
وی عنوان کرد: در سرویس های ثابت دنیا سرعت اهمیت بیشتری از حجم دارد اما با توجه به اینکه مدل بازار ما منفاوت بود در ابتدا مدل غیر حجمی را وضع کردیم. و بعدا سراغ سرعت می رویم.

او افزود: چنین موضوعی باعث می شود محتوای بزرگ بدون محدودیت حجم به دست مردم برسد.

عباسی شاهکوه با اشاره به یکی از مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که حجم استفاده از ترافیک داخلی را برای کاربر نهایی به دو برابر خارجی (اینترنت) می رساند، گفت: شرکت های ارائه کننده خدمات موظف هستند ظرف 6 ماه وضعیت کاربران نهایی خود را برای میزان استفاده از ترافیک داخلی و خارجی مشخص کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =