وعده کمک ۱۶ هزار میلیاردی دولت به تولید هنوز محقق نشده/سود واقعی بانک‌ها ۲۵ درصد است نه ۱۵ درصد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه وعده کمک ۱۶ هزار میلیاردی دولت به تولید هنوز محقق نشده، گفت: سود واقعی بانک ها ۲۵ درصد است نه ۱۵ درصد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه تامین نقدینگی و نبود تسهیلات بانکی مناسب از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی است، افزود: تسهیلات بانکی یکی از راه های تامین مالی است و راه های دیگری مانند مشارکت ،سرمایه خود تولیدکننده و برخی ابزارهای جدید تامین مالی هم وجود دارد.

وی تاکید کرد: 950 تا هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که بیشتر آن غیر مولد و در مسیرهای غیرتولیدی است.

فولادگر با اشاره به اینکه وضعیت محیط کسب و کار، نامناسب است گفت: این نقدینگی را باید به سمت تولید سوق دهیم .

وی افزود: هنوز 16 هزار میلیارد تومان که قرار بود به تولید اختصاص یابد به این بخش تزریق نشده است .

فولادگر با بیان اینکه  فعال کردن بنگاه های کوچک و متوسط مهمترین راه خروج از رکود  است، گفت: دولت در این باره اقداماتی را آغاز کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تا کنون کمتر از سه هزار میلیارد تومان از درآمد ناشی از این قانون به تولید اختصاص داده شده است در حالی که قرار بود در سه سال نخست اجرای این قانون 10 هزار میلیارد تومان و در دو سال اخیر 5 هزار و 200 میلیارد تومان از محل این درآمدها به تولید اختصاص داده شود.

وی ادامه داد : نرخ سود تسهیلات بانکی در ظاهر به 15 درصد کاهش یافته اما در حقیقت به روش هایی محاسبه می کنند که در عمل این سود به بیش از 25 درصد می رسد.

فولادگر گفت: همه انتظار دارند نرخ سود بانکی متناسب با تورم کاهش یابد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  +    =  58