منابع و دارایی های ایران در خارج از کشور آزاد هستند/ برجام یک تفاهم تجاری و اقتصادی نیست

بعیدی نژاد:

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: منابع و دارایی های ایران در خارج از کشور همه آزاد هستند و کاملا در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حمید بعیدی نژاد روز چهارشنبه در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با گذشت یک سال از امضای برجام چه میزان از دارایی مسدود شده در اختیار ایران قرار گرفته است؟، افزود: دارایی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بنا براظهارات صریح مقامات بانک مرکزی کاملا در دسترس کشور است و همه منابع آزاد و در اختیار ایران است.
وی ادامه داد: همچنین تمام نقل و انتقال ها توسط ایران امکان پذیر است و هیچ محدودیتی در این امر وجود ندارد.
مدیرکل سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امورخارجه تصریح کرد: مشکل فنی که ما برای رفع آن در تلاش هستیم، تبدیل دارایی ها از برخی ارزهای غیرمعروف به ارزهایی مثل یورو است که این یک سلسله مسایل فنی و بانکی دارد و برای حل آن با طرف های مذاکراتی در تماس هستیم و مذاکرات فنی در جریان است.
بعیدی نژاد اظهارامیدواری کرد: مشکل تبدیل منابع ارزی ایران از یک ارز به یورو نیز کامل رفع شود بنابراین این دو موضوع را نباید باهم خرج کرد، منابع و دارایی های ایران در خارج از کشور همه آزاد و کاملا در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دولت به دنبال پس گرفتن وعده های برجامی است؟، گفت: تلاش دولت بر این بود که مبنای تفاهم برجام و انتظاراتی که ما از برجام اجرای برجام داشتیم و داریم را توضیح دهد و تلاش ما این است که همه این انتظارات برآورده شود.
رییس تیم کارشناسی مذاکرات هسته ای ایران خاطرنشان کرد: برخی از انتظاراتی که در افکار عمومی یا برخی رسانه ها ایجاد شد که به موضوعات غیربرجامی تسری می یافت و انتظار حل مسایل فراتر از برجام را داشت با واقعیت های برجام هماهنگی ندارد.
بعیدی نژاد افزود: باید ببینیم چه تفاهماتی در برجام مندرج شده و دقت کنیم که برجام یک تفاهم تجاری و اقتصادی نیست بلکه برجام محدودیت هایی که طی این دوره زمانی بعد از تحریم های یکجانبه و چندجانبه علیه ایران وضع شده این تحریم ها و محدودیت ها را حذف خواهد کرد.ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄  54  =