سامانه جامع تشخیص صلاحیت (ساجات) مرجع رتبه‌بندی شرکت‌های ICT شد

پس از انحلال شورای عالی انفورماتیک

پس از انحلال شورای عالی انفورماتیک موضوع رتبه بندی اخیرا با ارجاع به سایت سامانه جامع تشخیص صلاحیت (ساجات) تعیین تکلیف شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شورای عالی انفورماتیک به عنوان متولی رتبه‌بندی شرکت‌های ICT اخیرا منحل شد. موضوع رتبه بندی نیز اخیرا با ارجاع به سایت سامانه جامع تشخیص صلاحیت (ساجات) تعیین تکلیف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران اعلام کرد: پیرو مصوبه شورای عالی فضای مجازی در آغاز سال جاری مبنی بر انحلال شورای عالی انفورماتیک و ادغام آن در شورای عالی فضای مجازی، شرکت های فعال درحوزه انفورماتیک می توانند برای رتبه بندی و دریافت گواهینامه های خود در این خصوص، همچنان و به صورت مستقیم به سامانه الکترونیکی رتبه بندی شرکت های حوزه انفورماتیک در سایت سامانه جامع تشخیص صلاحیت (ساجات) http://sajat.mporg.ir مراجعه کنند.

همچنین هم اکنون مشخصات تمام شرکت های رتبه بندی شده در سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور(ساجار) در سایت http://sajar.mporg.ir/ قابل دسترسی است و علاقمندان می توانند برای مشاهده اطلاعات رتبه بندی شرکت های فعال در حوزه فاوا به این سایت مراجعه کنند.

براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی ، پس از انحلال شورای عالی انفورماتیک، تمام وظایف راهبردی، سیاستگذاری، نظارت و هماهنگی آنها در سطح ملی به شورای عالی فضای مجازی منتقل شده است.

براساس آخرین مصوبه آیین‌نامه رتبه‌بندی و احراز صلاحیت شرکت‌های انفورماتیکی، رتبه شرکتها  براساس پارامترهای مختلفی از رتبه یک تا هفت تعیین می شود.

هم اکنون شرکت های فعال در حوزه ICT می توانند در 15 رشته مشمول رتبه بندی نظام انفورماتیک شوند.

این 15 حوزه فعالیت شامل شاخه هایی همچون ارائه و پشتیبانی سخت‌افزاری Mainframe، تولید و ارائه رایانه‌های غیرMainframe، ارائه و پشتیبانی نرم‌افزارهای پایه، سیستم و ابزارها، تولید و ارائه دستگاه‌های جانبی، تولید و ارائه قطعات و ملزومات، تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش مشتری، خدمات شبکه‌های اطلاع رسانی Providers، شبکه داده‌های رایانه ای و مخابراتی، مشاوره و نظارت بر اجرای طرح‌های انفورماتیکی، آموزش و پژوهش، خدمات پشتیبانی، ارائه و پشتیبانی بسته‌های نرم‌افزاری و نرم افزارهای حامل محتوی، سیستم‌های ویژه، سیستم های اتوماسیون صنعتی و امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  ⁄    =  11