رضوی رئیس موسسه آموزش عالی بانکداری سه ماه است که در محل کارش حاضر نمی شود

رئیس سابق موسسه آموزش عالی بانکداری ایران تایید کرد که از سه ماه قبل، از مسئولیت خویش در این مجموعه کناره گیری کرده و در حال حاضر هم به عنوان مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وظیفه تامین منابع خارجی را پیگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سید مهدی رضوی از بیان جزییات دلایل جدایی خویش از موسسه آموزش عالی بانکداری ایران اجتناب کرد.

گفته می‌شود که افزایش اختلاف نظر وی با ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی سبب جدایی “رضوی” از این موسسه شده است، هر چند که این فرضیه قطعی به شمار نمی‌رود.

سیدمهدی رضوی از 13 آذرماه سال 92 و با حکم ولی الله سیف به جای کوروش پرویزیان به ریاست موسسه آموزش عالی بانکداری ایران و مشاور وی منصوب شده بود.

در حال حاضر “محسن خوش طینت” با گذشت سه ماه ، سرپرستی این موسسه را برعهده داشته که تا اکنون حکم ریاست وی بر این موسسه قطعی نشده است. به نظر می‌‎رسد با توجه به نهایی نشدن حکم ریاست خوش طینت بر این موسسه، ولی الله سیف دنبال یک گزینه قوی تر برای تصدی ریاست موسسه آموزش عالی بانکداری ایران بوده که تا اینجای کار نتوانسته این گزینه را بیابد، یا لا اقل اینکه هیچ فرد صاحب نامی حاضر نشده این مسئولیت را در این شرایط قبول کند.

نمونه این پدیده در اداره کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی رخ داد که با گذشت پنج ماهه از جدایی امیر حسین امین آزاد از این مسئولیت، سرانجام ولی الله سیف توانست رضایت “عباس کمرئی”،عضو هیات مدیره بانک سینا را جلب کرده و به این مسئولیت بگمارد.

با تأسیس بانک مرکزی ایران در سال 1339، مقدمات تأسیس “مؤسسه علوم بانکداری ایران” با مشارکت بانک‌های مرکزی، ملی ایران و سپه، فراهم آمد که طبق اساسنامه مصوب، فارغ‌التحصیلان آن پس از سه سال به اخذ درجه لیسانس در علوم بانکی که مورد تأیید وزارت علوم و آموزش عالی بود، نایل می‌شده اند.
منبع: تابناک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄  5  =