تغییر صندوقمهر رضا به صندوق ذخیره ازدواج .

در نخستین گردهمایی فعالان ازدواج کشور اعلام شد

ایبنا – در نخستین گردهمایی فعالان ازدواج کشور اعلام شد که به زودی صندوق مهر رضا به صندوق ذخیره ازدواج تغییر می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی سازمان ملی جوانان استان اصفهان، یکی از مدیران سازمان ملی جوانان کشور گفت: ازدواج یکی از 13 برنامه فرابخشی سازمان ملی جوانان است که سازمان مسئولیت تدوین آن را بر عهده دارد.
محمدصادق اکبری اظهار داشت: نباید به مقوله ازدواج به عنوان یک کار اداری و رسمی پرداخته شود بلکه باید توجه داشت که در گذار جامعه و در جریان مدرن و فرامدرن شدن چه حلقه‌هایی در حال مفقود شدن هستند که با همکاری و همنوایی می‌توان به آن دست یافت.
وی با بیان اینکه برای قانون تسهیل ازدواج مصوب مجلس شورای اسلامی، مصوبه‌ای نوشته شده گفت: طی این مصوبه آمده است که صندوق مهر رضا به صندوق ذخیره ازدواج تبدیل می‌شود.
این مقام مسئول در سازمان ملی جوانان کشور با اشاره به راه‌اندازی طرح شفا و گردهمایی فعالان ازدواج در اصفهان تصریح کرد: با توجه به تجربه‌ای که استان اصفهان در زمینه ازدواج دارد این استان به عنوان دبیرخانه بحث ازدواج در کشور انتخاب شده است هر چند که تمام استان‌ها باید در این امر مهم احساس سهم کنند.
وی گفت: در امر ازدواج علاوه بر بحث اقتصادی، بحث‌های زیربنایی دیگر نیز مطرح است که نیاز به حرکت‌های زیرساختی دارد تا ازدواج به موقع، ساده و موفق را ترویج دهیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان نیز در ادامه با اشاره به آیه شریفه وانکحوا الایاما… گفت: فرمان خداوند در امر ازدواج یک فراخوان عمومی است و طبق احادیث و روایات هر کس برای خدا ازدواج کند یا برای خدا زمینه ازدواج را فراهم کند، استحقاق اولیای خداوند شدن را دارد.
امیرحسین بانکی‌پور افزود: ازدواج یک امر مستحب است اما امروزه به دلیل زمینه‌های اجتماعی، لغزش‌های اینترنتی و برای بخش وسیعی از جوانان ما ازدواج یک امر واجب شده است.
وی اظهار داشت: مقدمه امر واجب هم واجب بوده و تفاوت ازدواج با دیگر امور واجب این است که مقدمه هر واجب برای خود فرد مکلف واجب بوده اما در ازدواج برای آحاد جامعه، فراهم کردن مقدمات آن واجب است.
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: به گفته بزرگان کشور بعد از انقلاب باید چند انقلاب دیگر در درون آن رخ می‌داد که یکی از آنها هنوز رخ نداده و آن انقلاب ازدواج است که امروز باید به عنوان یک حرکت نهضت‌گونه به آن پرداخته شود و برای این کار نیاز به حساس‌سازی فرهنگ‌سازی و هماهنگی عمومی در کشور است.
وی در ادامه به اهداف راه‌اندازی شبکه فعالان ازدواج اشاره کرد و افزود: در راستای تحقق ازدواج آسان در شش ‌ماه باقی مانده از سال لازم است دو حرکت صورت بگیرد اول حساس‌سازی تمام گروه‌های اجتماعی که برای این کار تمام سازمان‌ها باید وارد میدان عمل شوند و دیگری شبکه‌سازی است.
بانکی‌پور گفت: در عرصه ازدواج 12حوزه عملیاتی وجود دارد که باید به تمام آنها پرداخته شود و در صورتی که هر کدام از آنان نادیده گرفته شود کار به خوبی پیش نخواهد رفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  6