افزایش قیمت طلا درنظرسنجی کیتکو نیوز

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتظارات بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره و همچنین انتشار آمارهای اشتغال این کشور قرار خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب خواهد شد تا فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی هرگونه تصمیم برای افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد.

بر اساس این گزارش نشست آتی فدرال رزرو آمریکا تا حد زیادی وضعیت ارزش دلار و قیمت جهانی طلا را روشن خواهد کرد.

در نظرسنجی تازه  اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده اند. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی تبعات منفی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب خواهد شد تا بانکهای مرکزی بزرگ جهان اجرای سیاست های انبساطی پولی را در اولویت قرار دهند.

اکنون این احتمال تقویت شده است که فدرال رزرو آمریکا نیز اجرای محرک پولی چهارم را مورد بررسی قرار خواهد داد.

بانک مرکزی انگلیس نیز آمادگی خود را برای کاهش نرخ بهره و اجرای سیاست های پولی محرک اعلام کرده است. اجرای سیاست های انبساطی پولی در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر گذشته برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده ولی از ابتدای سال 2016 تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.

به نظر می رسد مهمترین آمار اقتصادی که هفته آینده منتشر خواهد شد، وضعیت بخش اشتغال آمریکا در ماه ژوئن خواهد بود.

اقتصاد آمریکا در ماه می تنها 38 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد و این مساله موجب شگفتی سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی شده است.

موسسه کردیت اگریکول پیش بینی کرده است که اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته 180 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. اگر آمارهای اشتغال آمریکا ناامید کننده باشد، ارزش دلار احتمالا کاهش خواهد یافت و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس تاکید کرد: سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1358 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا به زودی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

انتشار امارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و چین در روزهای آینده نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت./به نقل از سایت طلا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  −  39  =