بی ثباتی مالی در جهان / روند صعودی طلا

با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ؛

یک تحلیلگر باسابقه بازار جهانی طلا تاکید کرد: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ثابت کرد که بی ثباتی مالی و سیاسی بزرگی در سراسر جهان وجود دارد و این مساله می تواند سرآغازی برای یک روند صعودی مهم برای طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، “جیک کلین” رئیس شرکت اولوشن ماینینگ که 20 سال سابقه در بازار جهانی طلا دارد، تصریح کرد: افزایش نااطمینانی نسبت به اوضاع اقتصادی و سیاسی جهان پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، موجب بازگشت بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی به بازار طلا شده است.

بر اساس این گزارش رئیس دومین شرکت بزرگ تولیدکننده طلای استرالیا در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: طلا یک ارز جایگزین است. طلا برای بیش از 2 هزار سال نقش یک مکان امن سرمایه گذاری را ایفا کرده است.

قیمت طلا روز جمعه پس از اعلام نتایج همه پرسی بریتانیا با افزایش چشمگیری روبرو شد و برای لحظاتی به بیش از 1358 دلار رسید. کاهش شدید ارزش پوند و رشد تقاضای سرمایه گذاری تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

تصمیم مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، سرنوشت اسکاتلند و ایرلند شمالی را نیز با ابهام جدی روبرو کرده است. به نظر می رسد ادامه بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در اروپا موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا خواهد شد.

کلین افزود: اگر خروج بریتانیا نشانگر نااطمینانی شدید سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان باشد، این مساله می تواند سرآغاز روند صعودی مهمی برای طلا باشد.

موسسات مالی بزرگ بین المللی نیز پیش بینی خود نسبت قیمت جهانی طلا را افزایش داده اند. موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا پیش بینی قیمت طلا در سال 2016 را 8 درصد و در سال 2017 میلادی بیش از 13 درصد افزایش داده است.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا موجب خواهد شد تا فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره در نشست های بعدی را به تاخیر بیندازد.

به نظر می رسد اگر طلا بتواند سطح حساس و تعیین کننده 1300 دلاری را حفظ کند، قیمت آن در هفته های آینده به بیش از 1400 دلار خواهد رسید.

تازه ترین آمارهای اقتصادی آمریکا نیز نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست امسال به بیش از 1.1 درصد رسیده است./ به نقل از سایت طلا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  ⁄    =  4