شعار فضایی سال ۲۰۱۶ انتخاب شد

انجمن هفته جهانی فضا شعار «سنجش از دور؛ توانمندسازی آینده» را برای مراسم سال ۲۰۱۶ انتخاب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، انجمن هفته جهانی که از سوی کمیته استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (COPUOS) مسئولیت هماهنگی برگزاری مراسم هفته جهانی فضا را برعهده دارد، همه ساله شعاری فضایی را برای این هفته انتخاب می‌کند تا فعالیت‌ها و رویدادهایی که در روزهای ۴ تا ۱۰ اکتبر در سرتاسر جهان به این مناسبت برگزار می‌شود، بر آن محوریت داشته باشد؛ شعاری که برای مراسم امسال انتخاب شده «سنجش از دور: توانمندسازی آینده» است.

با انتخاب این شعار برای هفته جهانی فضا ۲۰۱۶، موضوع رصد زمین از فضا به‌منظور بهبود زندگی بشر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این زمینه، مأموریت‌های رصد زمین در گذشته و فعالیت گروه‌های بین‌‌الدولی در زمینه رصد زمین و کاربردهای آن در پایش محیط زیست و کشاورزی، نقشه‌برداری و همچنین کاربردهای جدیدی مثل ارائه خدمات مبتنی بر مکان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

شعار سال گذشته «اکتشاف» بود که با توجه به آن اکتشافات انجام شده در اعماق فضا و مباحثی همچون مبدأ حیات و آینده بشر در بیش از ۱۹۰۰ رویداد در ۷۳ کشور مورد توجه قرار گرفت.

به گفته رئیس انجمن هفته جهانی فضا، شعار در نظر گرفته شده برای مراسم امسال منجر به استفاده هر چه بیشتر برگزارکنندگان از تصاویر ماهواره‌ای رصد زمین و در نتیجه برگزاری رویدادهای مهیجی در مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی، آسمان‌نماها، باشگاه‌های نجوم، شرکت‌ها و موزه‌های فضایی خواهد شد.

هفته جهانی فضا جشنی بین‌المللی برای تجلیل از دستاوردهای علوم و فناوری‌های فضایی و نقش آن‌ها در بهبود زندگی بشر است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۹ اعلام کرد که هفته جهانی فضا هر سال در روزهای ۴ تا ۱۰ اکتبر جشن گرفته خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  12  =  20