اپل رمزنگاری هسته سیستم عامل iOS را حذف کرد

محرمانه یا تصادفی؟!

اپل به منظور بهینه سازی عملکرد سیستم عامل iOS 10 قسمت های رمزنگاری را بدون ایجاد خللی در میزان امنیت این سیستم عامل حذف کرده است.

اپل این موضوع را تایید کرده است که به منظور بهینه سازیعملکرد سیستم عامل iOS 10 قسمت های رمزنگاری را بدون ایجاد خللی در میزانامنیت این سیستم عامل حذف کرده است.

اگرچه رمزنگاری اغلب به میزان زیادی به امنیت نرم افزارهاکمک می کند، عدم رمزنگاری به این معنا نیست که سیستم عامل iOS 10 از امنیت پایینتری برخوردار است. این تغییرات نشان می دهد که محققان و توسعه دهندگان توانسته اندبرای اولین بار، هسته این سیستم عامل را به گونه ای تغییر دهند که هرگونه نقضامنیتی با سرعت بیشتری خود را نشان دهد.

این که هسته سیستم عامل بدون رمزنگاری بماند، حرکت بسیارینادری از سوی شرکت اپل محسوب می شود. این شرکت به قدری این موضوع را به صورتمحرمانه و مرموز انجام داده است که برخی کارشناسان نقد و بررسی تکنولوژی ازدانشگاه MIT، بدون رمزنگاری گذاشتن این سیستم عامل را یک اتفاق تصادفی میدانند.

باز کردن کد هسته سیستم عامل به منظور بررسی آن، ممکن است برخینقاط امنیتی آن را تضعیف کند. FBI نیز اعلام کرده است که توانسته به سیستم عامل آیفون San Bernardino نفوذ کند. نقاطحساس امنیتی آن سریع و به طور گسترده آشکار می شود و این موضوع هزینه های اجرایقوانین را نیز کاهش می دهد. هم چنین بازارهای سیاه نیز قادر به پرداخت آن هستند واین باعث می شود، مشکلات امنیتی اپل با سرعت بیشتری رفع شوند.

منبع: http://www.thepaypers.com/digital-identity-security-online-fraud/apple-removes-encryption-from-kernel-ios-10-to-optimize-software/765027-26

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  48