عدم اطلاع رسانی بیمه مرکزی به شرکت ملی پالایش و پخش/۵۴ هزار خودرو فاقد بیمه شخص ثالث

در حالی صحبت از قطع سهمیه سوخت خودروهای گازسوز ناوگان عمومی فاقد بیمه شخص ثالث از عید فطر سخن به میان می‌آید که هیچ اطلاعی از سوی بیمه مرکزی به شرکت ملی پالایش و پخش ارائه نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، طبق مصوبه دولت، قرار بر آن شد مهلت یک‌ماهه ای به خودروهای عمومی گازسوز که پرونده بیمه شخص ثالث آن‌ها با مشکل روبرو است داده شود و در این مدت صاحبان خودرو به رفع مشکلات پرونده خود بپردازند.

طبق این مصوبه و به گفته مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش، از اول خردادماه به مدت یک ماه در زمان سوخت‌گیری اگر پرونده بیمه شخص ثالث خودروی گازسوز عمومی دارای نقص باشد، به صاحب خودرو اعلام‌شده تا در اسرع وقت به رفع نواقص بپردازد که در صورت عدم رفع نواقص در پایان خردادماه سهمیه سوخت خودروی گازسوز تا رفع کامل نواقص قطع می‌شود.

البته در حال حاضر مهلت یک‌ماهه این ضرب العجل به پایان رسیده و جای سؤال دارد که چرا با وجود نواقص در پرونده بیمه شخص ثالث سهمیه خودروها قطع نشده است.

در چند روز گذشته رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت از غیرفعال شدن کارت سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی فاقد بیمه از عید فطر خبر داد و گفت: به حدود ۵۴ هزار خودرو فاقد بیمه شخص ثالث در این زمینه اخطار یک‌ماهه داده شده است.

مهدی نیکدار اظهار کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی دیزلی کشور حدود ۹۵ هزار دستگاه است که حدود 54 هزار خودرو فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی با تاکید بر این‌که با غیرفعال شدن کارت سوخت ناوگان دیزلی فاقد بیمه حدود ۳ میلیارد تومان صرفه‌جویی حاصل می‌شود، گفت: بسیاری از خودروهای فاقد بیمه، زمین‌گیر هستند اما از کارت سوخت آنها استفاده می‌شود.

این خبر در حالی از سوی رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت رسانه‌ای شده است که برخی مسئولین در شرکت ملی پالایش و پخش بر این باورند که سامانه اجرایی شدن این طرح مبنی بر قطع سهمیه سوخت ناوگان عمومی گازسوز فاقد بیمه شخص ثالث مهیا است اما بیمه مرکزی تا به امروز اطلاعات دقیق و نهایی در این زمینه به شرکت ملی پالایش و پخش ارائه نکرده است که در صورت نبود اطلاعات دقیق از سوی بیمه مرکزی نمی‌توان در این رابطه اقدامی صورت داد.

نکته قابل توجه آن است که کمتر از ۱۰ روز تا ایام عید فطر باقی مانده است اما هیچ‌گونه اطلاعاتی از سوی بیمه مرکزی اعلام نشده و جای سؤال دارد که شرکت ملی پالایش و پخش با چه آمار و اطلاعاتی می‌خواهد از عید فطر مصوبه دولت را اجرایی کند.

در حال حاضر میانگین مصرف گازوئیل در بخش حمل و نقل کشور روزانه ۴۲ تا ۴۳ میلیون لیتر است که پیش بینی می‌شود با حذف سهمیه سوخت خودروهای گازوییل سوز فاقد بیمه شخص ثالث روزانه حدود ۲ میلیون لیتر دیگر صرفه جویی در این حوزه صورت گیرد.

در کنار این موضوع، طرح عرضه گازوئیل نیز در چند وقت اخیر حائز اهمیت بوده است اما تا حدودی به واسطه آن که چند دستگاه و وزارت خانه باید با همکاری یکدیگر کار را به پیش ببرند به دست فراموشی سپرده شده است، طرح اخیر برای عرضه سوخت گازوئیل بر این مبنا است که با نصب دستگاه‌های جی پی سی (سامانه موقعیت یاب جهانی) متصل کند، مبنای محاسبه سهمیه گازوییل خودروهای باری و مسافری از بارنامه به پیمایش تغییر داده خواهد شد و در حجم دریافت سوخت بازنگری می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4