سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری وال استریت برای بلاک چِین

سرمایه گذاری عظیم در سال 2016

انجمن گرینویچ اعلام کرده است؛ شرکت های ارائه دهنده سرویس های مالی و تامین کننده های تکنولوژی در سراسر جهان بیش از 1 میلیارد دلار را در رقابت برای آوردن دفاتر تکنولوژی خود به بازارهای سرمایه هزینه کرده اند.

انجمن گرینویچ اعلام کرده است؛ شرکت های ارائه دهنده سرویس های مالی و تامین کننده های تکنولوژی در سراسر جهان بیش از 1 میلیارد دلار را در رقابت برای آوردن دفاتر تکنولوژی خود به بازارهای سرمایه هزینه کرده اند. از 134 شرکت کننده بازار که از سوی انجمن گرینویچ مورد مطالعه قرار گرفتند، بیشتر افراد معتقدند علی رغم این که تکنولوژی بلاک چِین در مراحل ابتدایی و اوایل راه است، به لطف توانایی ایجاد امنیت بالا در انتقال دارایی های دیجیتال اشخاص حقوقی در زمانی نزدیک به انتقال آنی و بدون واسطه، پتانسیل انتقال به بازارهای جهانی سرمایه گذاری را دارد.

از آن جایی که شرکت ها با شتاب به سمت کنسرسیوم های مختلف و پروژه هایی از جمله R3 و Hyperledger می روند، همه شرکت ها در حال افزایش بودجه بلاک چِین هستند. بانک ها، سهامداران و پیمانکاران مرکزی در این عرصه پیشرو هستند و بسیاری از مدیران بخش های سرمایه گذاری نیز رویکرد صبورانه تری در پیش گرفته اند.

از میان شرکت هایی که اعلام کرده اند طرح های بلاک چِین را در دست اجرا دارند، 32 درصد بودجه سالانه ای بیش از 5 میلیون دلار به آن اختصاص داده اند و بیش از 15 درصد از شرکت ها بودجه ای بیش از 2 میلیون دلار به این حوزه اختصاص داده اند. در صنعت سرویس های مالی جهان پیش بینی می شود که در سال 2016، رقمی فراتر از 1 میلیارد دلار برای این حوزه هزینه شود.

این شرکت ها معتقدند این سرمایه گذاری در بلندمدت هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد و انجام تبادلات با نرخ شکست پایین تری رخ می دهد. شرکت کنندگان در این نظرسنجی پرداخت ها را به عنوان یک کاربرد بالقوه برای پتانسیل های بلاکچِین قلمداد کردند.

حتی بخش های نظارتی نمی توانند نوآوری های این حوزه را محدود کنند اما شرکت کنندگان در این نظرسنجی نگران هستند که منافع حاکم بر تکنولوژی های سیستم های قبلی از سرعت پیشرفت روند این تکنولوژی بکاهد.

ترجمه از گروه ترجمه بانکداری الکترونیک — سمانه سمیعی

منبع: https://www.finextra.com/newsarticle/29093/2016-wall-street-blockchain-investment-to-top-1bn/payments

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  1