افزایش امنیت حساب های کاربری توئیتر پس از حمله سایبری

اختصاصی بانکداری الکترونیک

از زمانی که اطلاعات هویتی کاربران توئیتر توسط کلاهبرداران در وب تاریک به فروش رسیده است، پژوهشگران امنیتی به کاربران توئیتر هشدار داده اند که کلمه عبورهای خود را تغییر دهند و احراز هویت دو مرحله ای را برای حساب کاربری خود فعال نمایند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکاگرچه میلیون ها نام کاربری و کلمه عبور کاربران توئیتر فاش شده، هنوز توئیتر دچار نقض امنیتی نشده است. توئیتر حساب های کاربری آسیب پذیر را با تحت نظر قراردادن موقعیت جغرافیایی، مشخصات دستگاه مورد استفاده و پیشینه رفتارهای عجیب کاربران برای ورود به سیستم امن کرده است.
توئیتر حرکت نسبتا سریعی برای افزایش امنیت حساب های کاربری مشتریان خود انجام داده است و این شبکه اجتماعی، همه کاربرانی که اطلاعات هویتی آن ها به بیرون درز کرده است را مجبور به بازنشانی کلمه عبور کرده است.
مایکل کوتز، مدیر بخش امنیت اطلاعات و اعتماد در توئیتر در این باره گفته است که احتمال دارد نام ها و کلمه عبورهای فاش شده از کنار هم گذاشتن اطلاعات نقض امنیت های اخیر به دست آمده باشد. ممکن است نرم افزارهای مخربی روی برخی ماشین های هک شده نصب شده باشد که کلمه عبور سایت های مختلف را سرقت می کند. هم چنین ممکن است ترکیبی از هر دو عامل نیز منجر به چنین حادثه سایبری شده باشد.

وی افزود؛ توئیتر داده های به سرقت رفته از سوی سایت های دیگر را بررسی می کند تا با مطابقت دادن با اطلاعات پیشینه کاربران در توئیتر مشخص کند که کدام حساب های کاربری آسیب پذیر هستند و برای آن ها تدابیر امنیتی بیشتری قرار دهد.

توئیتر به همه کاربران توصیه می کند از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنند و کلمه عبور منحصر به فرد و قدرتمندی انتخاب کنند. هم چنین استفاده از یک نرم افزار مدیریت کلمه عبور نیز برای محافظت بیشتر از حساب کاربری افراد مفید است.
ترجمه: گروه ترجمه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
منبع: http://www.thepaypers.com/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  +    =  48