کوچ قناری ها به «پایتخت پرداخت»

دبی روزهای سه شنبه و چهار شنبه 11 و 12 خرداد به پایتخت دو روزه کارت و پرداخت جهان و منطقه تبدیل می شود از هر کشوری که تکنولوژی پرداختی برای ارائه کردن به اهالی پرداخت دارد در این پایتخت حضور پیدا می کند

 و آسیایی ها نیز برای در اختیار گرفتن یا  آشنا شدن با آخرین دستاوردهای این حوزه در این شهر گرم ساحلی حضور پیدا می کنند اما در این میان ایرانی ها حضور متفاوتی دارند از ایران تقریبا کوچ دو روزه مدیران و کارشناسان جامعه کارت و پرداخت را به این شهر شاهدهستیم. هر مدیر و کارشناسی را که در این دو روز سراغ میگیری حالا رفته نمایشگاه کارت و پرداخت خاور میانه.

در عین حال کوچ قناری ها امسال رنگ و بوی دیگری دارد. اجرای برجام عطش دیدن و احتمال خریدن را چند ده برابر کرده است. اما سوال این است آیا این عطش واقعی است؟ قضاوت در این باره سخت است. اما می توان با بوم شناسی پرداخت هر سرزمین به نیازهای فعلی و آتی آن پی برد. بوم شناسی پرداخت کشور ما نشان می دهد که با توجه به زیر ساخت های فعلی ما شبکه پرداخت اعم از خودپرداز، پایانه های فروش، موبایلی و اینترنتی ضرورتی برای تحول در آنها به چشم نمی خورد. به تعبیر دیگر وقتی زیر ساخت ان اف سی فراهم نیست تجهیزات آن را خریدن نیز چندان منطقی به نظر نمی رسد. وقتی دو تا سه برابر پایانه فروش در هر مغازه وجود دارد خرید مجدد آن نیز یک ضرورت نیست. اما عطش خرید یا انگیزه واسطه گری اجناس خارجی اعم از نرم و سخت افزار بالاست.

اما وقتی زیر ساخت نباشد عطش خرید دچار چرخش می شود و به جای ورود آخرین فناوری روز دنیا بالاجبار به سمت خرید فناوری های دست دوم یا تاریخ گذشته بسنده می کند. در چنین فرایندی رقابت های ناسالم هم کما بیش به روز می کند.

سوال آن است که در چنین شرایطی راه بهینه کجاست؟ به نظر می رسد کمی خرد جمعی را برای توسعه بانکداری الکترونیک بیشتر استفاده شود.مهمترین اصل نیروی انسانی است که اغلب از پتانسیل های آن استفاده نمی شود و تصمیم های فردی اغلب روی تصمیم های جمعی سایه می افکند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. مهدی .ق می گوید

    09335084723

ارسال یک پاسخ

98  −    =  91