تخصیص سرشماره جدید ۰۹۴ برای تلفن های ثابت

چهارمین اپراتور ایران نیز مانند شرکت‌های دارنده پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت، به سرشماره‌ای جهت ارائه سرویس‌هایش دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بعد از اعطای پروانه‌های ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP)، سرشماره جدیدی نیز برای ارائه خدمات تلفنی به شرکت‌های دارنده این پروانه تخصیص داد.

چارچوب پروانه‌های مذکور “ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت” است تا شرکت‌های دارای این لایسنس در آینده نزدیک بتوانند شبکه مستقل خود را در رقابت با مخابرات ایران ایجاد کنند و مورد بهره‌برداری قرار دهند.

رسالت این پروانه‌ها ایجاب می‌کرد تا سرشماره‌‌ای برای ارائه خدمات تلفنی آنها تعریف شود؛ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در راستای این ضرورت سرشماره جدید 094 را به تلفن ثابت و سیار دارندگان این پروانه تخصیص داد.

البته لازم به ذکر است در یکی از بندهای اصول پروانه‌ اپراتورهای ارتباطات ثابت امکان ارائه خدمات تلفن ثابت هم دیده شده که با تصمیم کمیسیون مذکور، FCPها می‌توانند روی‌ 094 و بر بستر IP تلفن واگذار کنند.

علاوه بر پروانه‌های ارائه شده با عناوین PSTN و FCP باید در نظر داشت پروانه دیگری در حوزه ارتباطات فیبرنوری به شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان‌نت (چهارمین اپراتور ملی) اعطاء شده که هدف از آن ایجاد و گسترش شبکه دسترسی فیبرنوری در سطح کشور و ارائه خدمات ارزش افزوده است.

ایرانیان‌نت با بهره‌گیری از این شبکه پهن باند قادراست انواع سرویس‌های متنوع و بروز ارتباطی را با سرعت حداقل 20 مگابیت برثانیه در اختیار مشترکان قرار دهد.

همانطور که در بخشی از مجوز فعالیت این کنسرسیوم قید شده است، علاوه بر توسعه شبکه فیبرنوری منطبق بر برنامه زمانبندی مشخص امکان ارائه سرویس را خواهد داشت.

بنابراین ایرانیان‌نت هم مانند دارندگان پروانه‌های FCP و مخابرات نیازمند سرشماره‌ای جهت ارائه خدمات است که ظاهرا پیرو تصمیم‌گیری‌های پیشین کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیرامون تخصیص سرشماره به FCPها، همان سرشماره 094 به اپراتور فیبرنوری هم تخصیص یافته است.

این کنسرسیوم با اخذ پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایجاد شبکه ملی دسترسی فیبرنوری در ایران را از آبان ماه سال 1391 آغاز کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  +    =  28