تدوین سند موانع کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

سند موانع کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ارائه به نهادهای تصمیم‌گیر حوزه فاوا توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اصغر رضانژاد، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در این باره گفت: هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، سند موانع کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را با نگاهی جامع بر مشکلات راه‌اندازی و توسعه فعالیت های تجاری ICT در کشور تهیه و تصویب کرده و این سند هم اکنون آماده ارائه به نهادهای حاکمیتی و تصمیم گیر در حوزه فاوا است.

وی با تشریح مشکلات راه اندازی و تداوم کسب و کار در شاخه های مختلف حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در این سند تلاش شده تا علاوه بر طرح معضلات و چالش های عمومی کسب و کارهای ICT، مشکلات تخصصی فعالان این حوزه در بخش های مختلف فاوا از جمله حوزه نرم افزار، سخت افزار، اینترنت، تجارت الکترونیکی، مشاوران، تجهیزات شبکه و غیره گردآوری و مستند شود.

رضانژاد با اشاره به ارائه راهکارها و پیشنهادهای تخصصی سازمان نظام صنفی رایانه ای در ارتباط با این مشکلات افزود: سازمان نصر در این سند ضمن تشرح معضلات فعالیت های تجاری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، راهکارهای مشخص خود در این زمینه را متناسب با نیازهای صنف، ارائه و پیشنهاد کرده است.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران درخصوص عناوین اصلی موجود در این سند ادامه داد: موضوعاتی همچون اخذ مجوز فعالیت از نهادهای دولتی و وجود متولیان متعدد در حوزه فاوا و ارائه مصداق های بارز این مشکلات، عدم وجود آمار و اطلاعات از وضعیت بازار در کل صنعت فاوا، موانع اخذ اعتبار و کسب سرمایه برای راه اندازی و حیات کسب و کارهای این حوزه از جمله عمده ترین مشکلات و موانع کسب و کار حوزه فاوا در کشور هستند.

رضانژاد ادامه داد: مواردی از قبیل تامین منابع مالی برای سرمایه در گردش و توسعه فعالیت‌ها، کمبود نیروی انسانی ستادی و فنی در حوزه فاوا، نبود قوانین گمرکی متناسب با حوزه فاوا برای واردات تجهیزات این بخش و مشکلات مختلف تعرفه های گمرکی، ورود حاکمیت در حوزه رقابت با بخش خصوصی، از جمله مشکلاتی است که در این سند به درستی تشریح شده اند.

وی اضافه کرد: در همین حال عدم تناسب ضرایب مالیاتی مشاغل این حوزه با وضعیت واقعی، عدم اجرای صحیح بخشنامه سازمان تامین اجتماعی در حوزه فاوا و اعمال سلیقه‌های شخصی، عدم به روزآوری و یا حتی تدوین قوانین حاکم بر حوزه فاوا و  به تفسیر مصداق های آن در شاخه های مختلف کسب و کار فاوا بخش دیگری از این مشکلات هستند که در این سند به ان اشاره شده است.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با دعوت از اعضای صنف و فعالان بخش خصوصی برای ارائه نظرات خود در رابطه با این سند گفت: این سند در پورتال سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران منتشر شده و هم اکنون قابل دسترسی است؛ مدیران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانند با مطالعه این سند، نظرات و پیشنهادات تخصصی خود را در این خصوص به سازمان ارائه کنند./ به نقل از مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  +    =  69