سومین همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه

سومین همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته با حضور دکتر واعظی، مدیران و کارشناسان این مجموعه‌ها از جمله پست بانک ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی پست بانک: در این همایش یک‌روزه دکتر واعظی با اشاره به افزایش جایگاه روابط عمومی‌ها و استقبال از برگزاری سالانه این همایش گفت: روابط عمومی فعال می‌تواند یک سازمان را متحول و پویا کند.
وی در ادامه خواستار اشراف کامل روابط عمومی بر برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در تمام زمینه‌ها شد و افزود: این نگاه کلان در روابط عمومی‌ها موجب می‌شود تا به درستی به انعکاس اقدامات و عملکردها پرداخت.
واعظی اولویت برنامه دولت در سال جاری را اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی و ایجاد شغل برشمرد و افزود: با توجه به اینکه ICT پیشران توسعه است در این چارچوب، زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده‌ایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اهیمت روابط عمومی و رسانه اظهارداشت: نقش بالای رسانه درجهان با وجود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مضاعف شده و لازم است روابط عمومی با تغییر نگرش فرصت بهره‌برداری از آن را داشته باشد.
وی این تغییر نگرش را نگرش سنتی نسبت به جایگاه و نقش روابط عمومی لازم دانست و گفت: باید ضمن تمرکز بر موضوع تغییر نگرش سنتی و با استفاده از افراد متخصص در زمینه‌های روابط عمومی، جامعه‌شناسی و روانشناسی با شناخت ابعاد جامعه زمینه ارتباط بهتر با مخاطبان را فراهم ساخت.
واعظی درپایان خواستار بهره‌گیری روابط عمومی‌ها از فضای مجازی جهت ارتباط بدون واسطه با مخاطبان شد و گفت: روابط عمومی باید امین مردم باشد و با انعکاس مناسب اقدامات به مردم آنها را آگاه سازد و از سوی دیگر مطالبات مردم را هم به مسئولان انتقال دهد.
دکتر فرنقی‌زاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این همایش با بیان این که طبق پیش بینی‌ها تا چندسال آینده، فضای مجازی تنها فضای اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی خواهد بود گفت: در این فضا مدیریت افکار عمومی وظیفه روابط عمومی هاست.
وی تصریح کرد: این حوزه به سرعت درحال تغییر است و بسیاری از مسائل آن هم برای ما ناشناخته است و باید بیشتر روی آن کار کرد.
فرنقی‌زاد در ادامه به تأثیر فضای مجازی در تمامی ابعاد زندگی اشاره کرد و اظهارداشت: به تبع این تأثیرات رویکرد رسانه‌ای در جامعه تغییر کرده و امروزه شاهد علاقه روزافزون به شبکه‌های مجازی در دنیا هستیم.
وی با تأکید بر انتظار مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از حوزه روابط عمومی مبنی بر مدیریت افکار عمومی گفت: تلاش کنید روابط عمومی از حالت تشریفات به مدیر افکار عمومی تغییر یابد.
فرنقی‌زاد تصریح کرد: فضای مجازی رویکرد رسانه‌ای را تغییر داده و به سرعت اخبار چه منفی و چه مثبت در این فضا منتشر و دراختیار انبوه افراد قرار می‌گیرد و لازم است برای انتقال مطالب و تأثیر مطلوب سریع اقدام کرد.
همچنین حجت‌الاسلام دکتر عاملی عضو شورایعالی فضای مجازی و علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت درخصوص نقش و اهمیت روابط عمومی، افکار عمومی و فضای مجازی به سخنرانی پرداختند.
گفتنی است: در این همایش کارگاه‌های آموزشی؛ روابط عمومی و موبایل، فضای مجازی، آسیب‌ها و مخاطرات و ارتباطات الکترونیک و تحولات پیش‌رو برگزار و درپایان نیز تجربه‌های موفق روبط عمومی‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها توسط سه تن از کارشناسان روابط عمومی حاضر در این همایش ارائه شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  3