احتمال افزایش روند فلز زرد

افت حدودا 50دلاری بهای اونس طلا در 4هفته گذشته باعث شده که برآیند پیش‌بینی کوتاه‌مدت کارشناسان حرفه‌ای در مورد بهای طلا کاهشی باشد، با این همه سرمایه‌گذاران خرد همچنان به روند فلز زرد خوش‌بین مانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اونس طلا هفته گذشته به قیمت 1213 دلار رسید تا فاصله چندانی با مرز کانال پایین‌تر نداشته باشد. به این ترتیب ماه ششم میلادی برای طلا با ادامه تردید آغاز خواهد شد. این هفته، اولین هفته کاری ماه ژوئن خواهد بود، ماهی که در نیمه آن نشست مهم بانک مرکزی آمریکا برگزار خواهد شد.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از مخاطبان 790 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 499 نفر معادل 51 درصد، افزایش و 278 نفر معادل 35 درصد پاسخ‌دهندگان، کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. 112 نفر معادل 14 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند‌. اما در نظرسنجی از کارشناسان 20 تحلیلگر شرکت کرده‌اند که از این میان 9 نفر معادل 45 درصد، کاهش و 7 نفر معادل 35 درصد، افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند، 4 نفر معادل 20 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند.

گرگ‌هارمون، بنیان‌گذار موسسه «دراگون فلای کپیتال» انتظار دارد طلا در هفته جدید کاری که از امروز آغاز می‌شود به افت خود ادامه دهد. او می‌گوید: «پس از آنکه قیمت از چند سطح حمایتی افت کرد، روند فنی بازار تغییر کرده و رو به افت است.» کالین چیزینسکی، تحلیلگر ارشد موسسه «سی‌ام‌سی مارکتس» هم انتظار افت قیمت‌ها را در روزهای پیش‌رو دارد. او می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم که تطبیق قیمت‌ها با مواضع فدرال رزرو و همچنین کاهش خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن تمام شده باشد. رهبران گروه 7 نشان دادند که ترس و نگرانی ابتدای سال اکنون در حال رنگ باختن است.»

اما برخی از کارشناسان انتظار دارند اونس از این کف قیمتی رشد کند. فیل فلین، استراتژیست ارشد بازار در «گروه فیوچرز پرایس» می‌گوید: «بازار درباره افزایش نرخ‌های بهره فدرال رزرو واکنش بیش از اندازه‌ای نشان داده است. قیمت طلا روزهایی طولانی رو به افت داشته و از این‌رو قیمت احتمالا بیش از اندازه پایین آمده است. از این‌رو در هفته جدید می‌توان منتظر احیای قیمت‌ها بود.» ریچارد بیکر، دبیر «اورکا ماینر ریپورت» نیز دیدگاه مشابهی دارد. او می‌گوید: «خبر خوب این است که حمایت قاطعی از طلا وجود دارد و این به آن معنا است که قیمت‌ها ممکن است پیش‌خور شده باشد. من در روزهای آینده انتظار احیای قیمت‌ها را دارم.» کن موریسون، دبیر خبرنامه «موریسون درباره بازارها» نیز می‌افزاید: «من انتظار دارم طلا در هفته جدید تا سطح 45-1240 دلار جهش کند و سطح مقاومتی 1250 دلار را بیازماید.»/ به نقل از دنیا اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  54  =  64