نوکیا به بازار موبایل بر می گردد

نوکیا دوباره قصد بازگشت به بازار گوش های موبایل را دارد و در آینده نزدیک باز هم قرار است نام و برند نوکیا را بر روی گوشی های موبایل و تبلت ببینیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اما اینبار دیگر خبری از مایکروسافت نخواهد بود و همچنین احتمالا خبری هم از سیستم عامل ویندوز بر روی گوشی های نوکیا. گوشی های نسل آینده نوکیا مجهز به اندروید خواهند بود و توسط شرکتی به نام HMD مدیریت میشود.
نوکیا دوباره قصد بازگشت به بازار گوش های موبایل را دارد و در آینده نزدیک باز هم قرار است نام و برند نوکیا را بر روی گوشی های موبایل و تبلت ببینیم. اما اینبار دیگر خبری از مایکروسافت نخواهد بود و همچنین احتمالا خبری هم از سیستم عامل ویندوز بر روی گوشی های نوکیا. گوشی های نسل آینده نوکیا مجهز به اندروید خواهند بود و توسط شرکتی به نام HMD مدیریت میشود.

به گزارش «تابناک» این خبر اکنون چندی است که در پی طلاق پر سر و صدای نوکیا از مایکروسافت منتشر شده است. پیش از این نوکیا بارها سخن از بازگشت قدرتمندانه به بازار گوشی های هوشمند گفته بود و اکنون شانس آن را دارد که این موضوع را بسیار رسمی اعلام کند.
نوکیا؛ ققنوسی که از شعله ها بر میخیزد / نسل آینده نوکیا توسط شرکت HMD و مجهز به اندروید

جریان از این قرار است که نوکیا حقوق کاملی را به شرکت فنلاندی HMD خواهد داد تا از برند نوکیا بر روی گوشی های آینده استفاده کند. گوشی های هوشمند و تبلت هایی که مجهز به سیستم عامل اندروید خواهند بود.

شرکت HMD یک کمپانی مستقل است که مذاکراتی برای در دست گرفتن برندینگ مایکروسافت از گوشی های نوکیا و تمامی حقوق مربوط به طراحی را داشته است و به احتمال زیاد اقدام به فروش سخت افزارهای خود با برند نوکیا در سراسر دنیا خواهد کرد.

نوکیا گفته است که در حال حاضر نیز گوشی های موجود در بازار از این برند محبوبیت دارند اما انتظارات برای دیدن گوشی های مجهز به اندروید این شرکت داغ و پر حرارت است. هنوز جزئیات دقیقی از این گوشی ها و مشخصات آنها در دست نیست به جز آنکه HMD قرار است یک سری کامل از گوشی های هوشمند و تبلت های مجهز به سیستم عامل گوگل و فروش آنها در کنار گوشی های فعلی نوکیا در بازار کند. این گوشی ها قرار است در همه دامنه های قیمتی و مطابق سلایق متفاوت باشد.

نوکیا قرار است حق برند و تمامی حقوق و امتیازات لازم برای تولید گوشی های موبایل را در اختیار بگذارد و HMD نیز اقدام به فروش، بازاریابی و توزیع این گوشی ها کند. اما چه شرکتی اقدام به ساخت گوشی ها خواهد کرد؟ پاسخ این سوال FIH است که یکی از زیر مجموعه های Faxconn یعنی سازنده گوشی های آیفون اپل است.

آنچه مشخص است این که نوکیا در حال یک بازگشت پر سر و صدا به بازار موبایل است. سوال مهم این است که چه زمانی اولین گوشی این شرکت در بازار رونمایی خواهد شد و این سوال هنوز پاسخ داده نشده است اما با توجه به گزارشها و شواهد موجود این اتفاق تا پایان سال جاری رخ خواهد داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  ⁄  11  =