تحولی که Ray Kurzweil با خود می آورد

Ray Kurzweil برای اولین بار در زمینه ایجاد راهکارهایی برای کمک به ماشین‌ها در جهت فهم زبان انسانی (به صورت متون مکتوب و یا مکالمات) به شهرتی جهانی رسید اما نام او این روزها با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در زمینه توسعه و پیشرفت هوش مصنوعی انجام داده بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، توسعه‌ای که به عقیده او باعث خواهد شد هوش مصنوعی به زودی توانایی‌های فراتر از خالق انسانی آن داشته باشد و در نهایت بسته به روند حرکتی، انسان را به سمت بردگی و یا جاودانگی سوق دهد. Kurzweil در سال 2012 میلادی فعالیت در گوگل را به عنوان سرپرست تیم مهندسی در زمینه فعالیت روی تشخیص زبان انسانی آغاز کرد و در جدیدترین اقدام، با انتشار ویدئویی در کنفرانس Singularity از فعالیت خود و تیم تحقیقاتیش از تلاش در جهت طراحی و تولید روبات‌های گفتگوی جدید برای شرکت گوگل خبر داده است. روبات‌هایی که به گفته او در سال جاری میلادی پیش روی کاربران قرار خواهند گرفت.

Kurzweil که با استفاده از روبات‌های حضور از راه دور به سوال‌های حاضرین جواب می‌داد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه زمانی انسان خواهد توانست با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، مکالماتی معنادار (که کاملا شبیه به مکالمه انسان با انسان است) را با روبات‌ها انجام دهد اینچنین عنوان کرد: ” این پرسش، ارتباط زیادی با آنچه ما امروز در شرکت گوگل در حال انجام آن هستیم دارد. تیم تحقیقاتی ما در حال کار روی چت‌بات‌ها یا روبات‌های گفتگویی است که انتظار داریم تا اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند.”

یکی از این روبات‌ها Danielle نام خواهد داشت که به گفته Kurzweil برمبنای شخصیت Danielle در یکی از رمان‌های او طراحی شده است. او همچنین به این نکته اشاره کرده که در قالب پروژه جدید، هر شخص می‌تواند با بهره‌گیری از داده‌های مشخص به عنوان ورودی، روبات گفتگوی ویژه خود را طراحی کند که با شخصیت، سلیقه و تفکرات او هم‌خوانی داشته باشد.

Kurzweil معتقد است رسیدن به سطحی از هوش مصنوعی که با توانایی‌های زبانی انسان‌ها مطابقت کامل داشته باشد در سال 2029 میلادی محقق خواهد شد و در آن زمان می‌توان آزمایش تورینگ را در جهت مقایسه روبات‌های گفتگو با نمونه‌های انسانی به مرحله اجرا درآورد.

با این وجود، رسیدن به سطحی از هوش مصنوعی که توانایی برابری با قابلیت‌های انسانی را داشته باشد برای Kurzweil که امیدوار است روزی امکان آپلود هوش و درک انسان روی اینترنت فراهم شده تا بشر از هوش مصنوعی در بالاترین سطح آن بهره‌مند شود، هدف بزرگی به نظر نمی‌رسد./ به نقل از ای تی ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  27