خریداران طلا صبر کنند / طلا کاهش می یابد

تحلیلگران موسسه مالی یو بی اس سوییس اعلام کردند که احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا در روزهای آینده وجود دارد و قیمت 1200 دلار در هر اونس سطح روانی تعیین کننده ای برای تحولات بازار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تحلیلگران موسسه مالی یو بی اس تاکید کردند که در صورت ادامه روند نزولی قیمت طلا در روزهای اینده فرصت مناسبی برای خرید فراهم خواهد شد و سرمایه گذاران بین المللی می توانند بار دیگر برای خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا اقدام کنند.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا نسبت به رکورد 1303 دلاری ماه گذشته بیش از 90 دلار کاهش داشته و به کمتر از 1213 دلار رسیده است.

به نظر می رسد سطح حمایتی 1200 دلاری در روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر تحولات بازار جهانی طلا داشته باشد. تحلیلگران موسسه یو بی اس افزودند: در شرایط کنونی قابل درک است که بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی تمایلی برای خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا ندارند و منتظر کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا هستند.

ادامه روند صعودی ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو موجب شده است تا قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر با کاهش متوالی روبرو شود.

قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست امسال بیش از 16 درصد افزایش یافت و بهترین عملکرد خود را در سی سال اخیر تجربه کرده است.

برگزاری نشست آتی فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن و روشن شدن وضعیت نرخ بهره می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز در کوتاه مدت مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

موسسه یو بی اس در ادامه افزود: بانکهای مرکزی جهان همچنان به خرید طلا تا پایان سال 2016 میلادی ادامه خواهند داد و خریدار خالص طلا خواهند بود. آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد که روسیه از ابتدای امسال تاکنون 62 تن چین 46 تن و قزاقستان نیز 10 تن طلا خریداری کرده اند.

این مساله نشان می دهد که بانکهای مرکزی نوظهور و در حال توسعه همچنان به کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی خود ادامه می دهند. روند نوسانات تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند نیز بر قیمت طلا موثر خواهد بود./ به نقل از سایت طلا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

73  +    =  76