۱۰ عامل برای بهینه سازی وبسایت‌های بانکی/ارتباط فعالیت‌های تحلیلی وبازاریابی محتوا از طریق رسانه‌ها

درگاه های اینترنتی بانک ها آیا نیاز به بهتر شدن دارند؟

وبسایت شما باید بعنوان یک قطب برای تمامی فعالیت های بازاریابی آنلاین و آفلاین شما عمل کند. به سایت خود بعنوان راه ایده آل برای جبران فعالیت‌های سخت خود بنگرید./ اطمینان حاصل کنید که یک مسیر قوی و دقیق برای هر کلیک کاربر به سمت اطلاعات مورد نیاز او در این زمینه تهیه شده تا کاربر را در به انجام رساندن هدف خود راهنمایی کند.میشه قسمتی از زمان (و منابع) ماهانه را جهت گزارش و تحلیل نتایج فعالیت وبسایت و جمع‌آوری پیشنهادها و انتقادات جهت افزایش عملکرد وبسایت کنار بگذارید. این اطلاعات را باید تیم اینترنتی شما یا تیم وبسایت تهیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک همه ما درباره اهمیت بهبود وبسایت‌ها برای موتورهای جست‌وجو شنیده ایم و از اهمیت آن آگاه هستیم. اما این عمل چه مفهومی دارد وقتی وبسایت شما صدها و حتی هزاران صفحه، چندین مشترک و چند شرکت حامی جهت توسعه سایت دارد و از حجم اطلاعات بالایی برخوردار است. در ادامه چند پرسش جهت جرقه ای برای شروع ارائه شده است:

1- آیا تیم وبسایت شما متمرکز روی یک هدف منسجم و درست هستند؟
طرح‌های گیرا، شمایل و زیبایی های بصری، مرکز داده رده بندی شده، مرکز اطلاعات مکانی، همگی از جمله اطلاعات ضروری برای تهیه یک وبسایت جدید است و تمامی آن‌ها در جست‌وجوی بهتر سایت شما توسط موتورهای جست‌وجو موثر هستند. راهبرد جست‌وجو تمامی جنبه‌های وبسایت شما را در نظر گرفته و ارزیابی می‌کند و بنابراین لازم است شما با داشتن متخصصین در زمینه مورد نظر که تجربه بالایی در زمینه روش‌های جست‌وجوی امروزی دارند به فعالیت خود اطمینان بخشید.

2- آدرس وبسایت شما چیست؟
آیا شرکت شما بیش از یک نام دارد؟ بسیاری از شرکت‌های مالی اعتباری یک نام رسمی دارند و یک نام غیررسمی که در محاوره استفاده می‌شود و عمدتا مخففی از نام رسمی شرکت است. عمده سازمان‌ها بیشتر از یک دامنه دارند و این امر را جز الزامات دانسته و جهت افزایش دامنه‌های اینترنتی خود فعالیت می‌کنند. این روش به نظر بی‌ضرر است، اما در زمینه جست‌وجو قضیه کاملا متفاوت است. شما باید تمامی تمرکز خود در بهبود جست‌وجوی اینترنتی را تنها روی یک دامنه متمرکز کنید. در این شرایط استفاده از چندین دامنه و چندین نسخه از این دامنه ها تنها از عملکرد جست‌وجوی وبسایت شما می¬کاهد. زیرا موتورهای جست‌وجو هر یک از دامنه‌ها را بعنوان یک وبسایت در نظر می-گیرند. و اطمینان حاصل کنید که از https: // برای دامنه‌ها استفاده می‌کنید زیرا در جست‌وجوی گوگل نتایج بهتری دارد. علاوه براین، مشخص کنید که آیا سایت نیاز به WWW. دارد یا خیر (نکته: هیچ‌یک از برندهای مالی دارای WWW. در آدرس خود نیستند).

3- آیا وبسایت شما توسط موتورهای جست‌وجوی موبایلی نیز یافت می‌شود؟
گوگل ارزش روزافزونی برای وبسایت‌های سازگار با موبایل قائل است. طرح وبسایت سازگار با موبایل جزو الزامات این موتور جست‌وجو است، تنها به این دلیل که اطمینان حاصل کند وبسایت شما به سرعت و به درستی روی سیستم‌های موبایلی باز می‌شود. به دلیل این‌که بازاریابان مالی معمولا به سایت‌هایی که مشکلات IT مانند سرعت کم را دارند روی خوشی نشان نمی‌دهند، این امر التزام به کارگیری یک تیم که به خوبی با یکدیگر همکاری می‌کنند را به همراه دارد. توسعه دهندگان و کارکنان سایت باید متوجه اهمیت سرعت سایت باشند و با متخصصین جست‌وجوی شما و تهیه کنندگان درگاه‌هاست همکاری کنند تا سرعت بالای وبسایت تضمین شود.

4- جایگاه جست‌وجو در کدام بخش راهبرد وبسایت شماست؟
بیش از تمامی جوانب، جست‌وجو و تحلیل باید در اولویت راهبردی سایت شما از روز اول قرار گیرد. جست‌وجو در ارتباط بسیار نزدیک با محتویات گزینه‌ها و نویگیشن¬های وبسایت شما دارد. سازماندهی محتویات، تیترها و برچسب¬های مورد استفاده، اسامی مربوط به صفحه محصولات و آدرس URL آن‌ها باید تماما براساس راهبرد بهبود جست‌وجوی سایت تهیه و مشخص شود. درنهایت تمامی این موارد در بخشی به نام نقشه سایت گنجانده می‌شود، که راهنمای طرح سایت شماست و چگونگی ستاپ سیستم مدیریت محتویات (CMS) صفحات و همچنین چگونگی جایگیری صفحات و اندکس و رتبه‌بندی شدن آن توسط موتور جست‌وجو را نشان می‌دهد.

5- چه چیزی را باید درباره سایت خود اندازه گیری کنید؟
شما تنها به مجموعه به صورت یکپارچه بنگرید و بگذارید تا تیم کاری شما به جزییات توجه کنند. اگر کمیته اجرایی بانک به دنبال افزایش حساب های کاربری، افزایش وام ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری است باید تیم وبسایت بانک نیز بر این اهداف متمرکز باشد. اطمینان حاصل کنید که یک مسیر قوی و دقیق برای هر کلیک کاربر به سمت اطلاعات مورد نیاز او در این زمینه تهیه شده تا کاربر را در به انجام رساندن هدف خود راهنمایی کند. درنهایت از ارزیابی آنچه اتفاق افتاده و قابل اندازه گیری است به سادگی نگذرید و فعالیت‌ها را کاملا زیر نظر بگیرید.

6- چرا شما نیاز به بهبود سیستم کپی دارید؟
هر صفحه باید محیط کپی مربوط به خود را جهت پشتیبان از سیستم SEO داشته باشد. البته که صفحه مربوط به رهن و واگذاری املاک باید در همین زمینه اطلاعات داشته باشد، اما آیا این صفحه دارای کلمات کلیدی، تیترها، زیرتیترها، اسم صفحه و پاراگراف¬های مناسب است؟ آیا این صفحه تنها درباره راه‌حل¬های رهن و خرید املاک در حوزه جغرافیایی منطقه شما اطلاعات دارد؟ موتورهای جست‌وجو کلیدهایی جهت ارزیابی مناسب بودن محتویات صفحه شما دارند و این کلیدها در سایت شما باید در مکان درست قرار گرفته باشد. این امر با استفاده از روش کپی امکان پذیر است که به ارباب رجوع شما کمک می‌کند تا به راحتی جست‌وجو کند، به محتویات ارزشمند دسترسی داشته باشد و آن‌ها را درک کند. یک برنامه نویس وب هم به مهارت‌های کپی و هم به فهرست کلمات کلیدی ارزشمند برای راهنمایی موتور گوگل آشناست.

7- چگونه وبسایت شما با فروش و فعالیت‌های بازاری شما در ارتباط است؟
وبسایت شما باید بعنوان یک قطب برای تمامی فعالیت های بازاریابی آنلاین و آفلاین شما عمل کند. به سایت خود بعنوان راه ایده آل برای جبران فعالیت‌های سخت خود بنگرید. ساکنین محلی ممکن است درباره ایجاد یک شعبه جدید شنیده یا خوانده باشند. با ایجاد کمپین های برنامه‌ریزی شده شما  می‌توانید بوسیله بنرها، لندپیجها و پیگیری‌های تحلیلی مخاطبان وبسایت خود را راهنمایی کنید و علایق آن‌ها را بسنجید. همین روش را می‌توان برای بسیاری از کمپین های بازاریابی پیاده کرده و به‌طور قابل توجهی کمک به تضمین بازگشت سرمایه‌گذاری کرد. همیشه به خاطر داشته باشید از آنجایی که وبسایت‌های بانکی شدیدا وابسته به شرکت‌های ثالث در زمینه موارد کلیدی سایت همانند ایجاد حساب و پرداخت تسهیلات هستند، راهبرد مسیریابی سایت باید با واحدها و فروشنده‌ها همراهی کنند.

8- جست‌وجو یا فعالیت‌های تحلیلی چه ارتباطی با بازاریابی از طریق رسانه‌ها دارد؟
بدانید که اگر تیم رسانه ای اجتماعی شما در تهیه محتوا برای رسانه‌ها هستند، موتورهای جست‌وجو نگاهی مثبت به این فعالیت‌ها دارند. پست های قرار گرفته در سایت‌های توییتر، فیس‌بوک و دیگر سایت‌های اجتماعی می‌تواند ارباب رجوع های بیشتری را به سمت وبسایت شما راهنمایی کند. همان‌طور که چنین کمپین هایی برنامه‌ریزی می‌شود ضروری است که ابزاری جهت ارزیابی تاثیر آن بر مخاطب و میزان موفقیت آن ایجاد شود.

9- چگونه شما تمامی معیارهای مختلف SEO  را دنبال کنید؟
نتایج نهایی این برنامه‌ریزی ها درنهایت در بخش تحلیل، بعنوان گزارش‌ها یا داشبورد وبسایت شکل می گیرد. اما راهکار تضمین تمامی فرصت‌های مبدل، به سادگی در بخش گزینه‌های نویگیشن وبسایت، درخواست‌های قوی همکاری و قرار دادن کدهای ردیابی مناسب در محل مناسب قابل اجراست.

10- چگونه دریابید که براساس چه اطلاعاتی عمل کنید؟
همیشه قسمتی از زمان (و منابع) ماهانه را جهت گزارش و تحلیل نتایج فعالیت وبسایت و جمع‌آوری پیشنهادها و انتقادات جهت افزایش عملکرد وبسایت کنار بگذارید. این اطلاعات را باید تیم اینترنتی شما یا تیم وبسایت تهیه کنند. از درک آن‌ها درباره فعالیت شرکت، اهداف آن و گام های کوچک و بزرگ مورد نیاز در مسیر موفقیت شرکت اطمینان حاصل کنید. تحلیل آمارهای سایت و پذیرش پیشنهادها در این مسیر ضروری است. اگر بخش تعیین‌کننده موقعیت شعبه‌ها منجر به کاهش آمار ثبت نامی سایت می‌شود، حتما به آن رسیدگی کنید.

زمانی که شما منابع خود را جهت بازطراحی وبسایت سرمایه‌گذاری کردید، از برنامه‌های پیش رو، کمپین های در حال اجرا و ابتکارات جدید، همراه با اندازه‌گیری میزان موفقیت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. این امر در زمانی که شما به تهیه و ارائه گزارش از عملکرد وبسایت اقدام می‌کنید منجربه افزایش اطمینان شما از عملکرد خواهد شد.

ترجمه در گروه ترجمه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک-سمانه سمیعی
منبع: thefinancialbrand

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄  8  =