پنج هزار میلیارد دلار پرداخت اینترنتی

سهم کارت های پرداخت در تجارت الکترونیک در پنج سال آینده

استفاده رو به رشد از موبایل های هوشمند و تبلت ها به موازات افزایش تجار اینترنتی منجر به رشد خرید و فروش آنلاین شده است.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک – احسان خدیو – یکی از گزارشات جدید پژوهشگاه بانکداری خرد حاکی از آن بود که در طی سال 2014 در حدود 16 میلیارد تراکنش در بخش تجارت الکترونیکی به ارزش 2 هزار میلیارد دلار در سراسر جهان انجام شده است.

گزارش منتشر شده تحت عنوان “اطلاعات و پیش بینی‌های کارت‌های پرداخت در جهان” نشان داد که پرداخت با استفاده از کارت ها به صورت تجارت الکترونیکی در مجموع رشدی بیشتر از خودِ سیستم کارت پرداخت داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در حقیقت، خریدهای آنلاین در حدود 11 درصد، از 20 هزار میلیارد دلار تجارت سالانه را به خود اختصاص داده است و پیش بینی می شود در سال 2020 این رقم به 13 درصد از مجموع پرداخت های 38 هزار میلیارد دلاری بالغ شود.

این مقدار برابر با 5 هزار میلیارد دلار پرداخت اینترنتی از طریق کارت های پرداخت است که در سال 2020 انجام خواهد گرفت. گرچه در این گزارش به پرداخت های انجام شده در سیستم‌های پی‌پال، پرداخت در زمان تحویل، دبیت کارت و روش های دیگر پرداخته شده است، پیش بینی می شود باز هم پرداخت کارتی آنلاین در صدر جدول پرداخت ها قرار گیرد.

تجارت الکترونیک تنها صحنه‌ای نیست که پرداخت کارتی در سال‌های آینده در آن رشد خواهد کرد، بلکه با افزایش درگاه‌های پرداخت از 46 میلیون درگاه به 90 میلیون تا سال 2020، که حدود 2 برابر تعداد درگاه‌های پرداخت فعلی است، این شیوه پرداخت گسترش بیشتری خواهد یافت.

عوامل گسترش سیستم پرداخت در مجموع بیشتر تابع پرداخت‌های کارتی در بین تجار منطقه آسیا و اقیانوسیه و همچنین پیشرفت سیستم های بدون تماس و POS در سراسر جهان است.

منبع: pymants

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  37  =  44