پست بانک ،باید بانک هوشمند ایران بشود/ تحولات عظیم در پست بانک بزودی

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه پست بانک مسیر خود را پیدا کرده وباید بانک هوشمند ایران بشود. گفت: نخستین ماموریت پست بانک نگاه ویژه به روستاها و مناطق محروم است؛

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  ششمین همایش دو روزه و سراسری پست بانک امروز با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور وزیر ارتباطات در ‌پژوهشکده نیرو آغاز به کار کرد.

 وزیر ارتباطات با اشاره به سهم 17 درصدی فارغ‌التحصیلان در حوزه ICT گفت: در کشور سالانه 170 تا 180 هزار فارغ‌التحصیل در حوزه IT داریم و طبق بررسی‌های جهانی، IT حوزه‌ای است که می‌توان با سرمایه‌گذاری کم در آن شغل ایجاد کرد بنابراین این وظیفه ملی است که برای جوانان ایجاد شغل می‌کند.

محمود واعظی با بیان اینکه نگرانی‌ها درباره بانک برطرف شده و بانک مسیر خود را پیدا کرده است گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند و این پیام روشنی برای همه اعضای اقتصادی کشور و به ویژه کسانی است که در بانک کار می‌کنند و دولت هم پس از حل مشکلات خارجی و لغو تحریم‌ها، رونق اقتصادی، خروج از رکود و ایجاد شغل برای جوانان را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه ظاهر مذاکرات سیاسی است، اما اثرات اقتصادی دارد، افزود: امروز ایرانی‌ستیزی و اسلام‌ستیزی در دنیا با عقلانیت نظام و دولت و مسئولان از بین رفته است و با رفع هفت قطعنامه شورای امنیت و 12 قطعنامه شورای حکام می‌توانیم اقتصاد را در اختیار داشته باشیم و آن را شکوفا کنیم و بانک‌ها نیز در جهت اهداف دولت که رونق اقتصادی است برنامه‌ریزی کند.

وزیر ارتباطات با بیان این‌که منابع بانک‌ها باید در خدمت بخش خصوصی و رونق و تحول در حوزه اقتصاد باشد، اظهار کرد: از ماموریت بانک‌ها تقویت منابع بخش خصوصی است زیرا در هیچ جای جهان بخش خصوصی همه منابع را خودش تامین نمی‌کند و درصدی را از بانک‌ها می‌گیرد و این الگو باید در اینجا پیاده شود.

واعظی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پست بانک در ماه‌های اخیر گفت: وزیر اقتصاد و دارایی پیشنهاد داد که پست بانک به عنوان بانک دولتی بماند که در جلسه دولت مطرح شده و با حمایت اعضاء این پیشنهاد پذیرفته شد.

وی به ماموریت‌های پست بانک اشاره کرد و افزود: اولین ماموریت پست بانک نگاه ویژه به روستاها و مناطق محروم است، زیرا ما مخالف مهاجرت از روستا به شهر هستیم و اگر سازمان‌ها به خوبی وظایف خود را در روستاها انجام دهند مهاجرت رخ نمی‌دهد و ما سهم خود را در وزارت ارتباطات در این باره انجام داده‌ایم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در حال حاضر هیچ روستای بالای 10 خانوار وجود ندارد که تلفن نداشته باشد و بسیاری از روستاهای زیر 10 خانوار هم تلفن دارند و ما تلاش کردیم خدمات اینترنتی را نیز به روستاها بیاوریم و برای ارتباطات و باقی مزایا و خدماتی که هموطنان در روستاها باید داشته باشند، نیز تلاش کردیم.

واعظی با بیان این‌که پست بانک، بانک تخصصی ICT کشور برای ایجاد اشتغال و رونق در این بخش است، اظهار کرد: با موافقت وزارت اقتصاد و دارایی، پست بانک، بانک عامل وزارتخانه و شرکت‌های زیرمجموعه شد تا به عنوان بانک تخصصی بخش ICT قرار گیرد.

وی با تاکید بر رضایت مشتری بر مشتری‌مداری و تعامل بیان کرد: در چند ماه اخیر در ایران این اشتیاق ایجاد شده که افراد در حوزه ICT سرمایه‌گذاری کنند و کسی که می‌تواند نقش مهم تعیین‌کننده در این زمینه ایفا کند پست بانک است که باید بخش داخلی و بخش بین‌المللی خود را فعال کند تا زمینه‌ی سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

واعظی همچنین به وام وجوه اداره شده اشاره کرد و افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سالانه وام وجوه اداره شده از طریق پست بانک به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌پردازد و همچنین در زمینه‌ی نیروی انسانی در بانک نیروی جوانی داریم که سرمایه‌ محسوب می‌شود و باید به این نیرو آموزش و انگیزه تزریق شود.

وی با بیان این‌که پست بانک بانکی مابین دولتی و خصوصی است، که بیشتر تمایل به دولت دارد، گفت: پست بانک باید بانک هوشمند بشود و باید تلاش کنیم در پست بانک از هیچ مشتری نگذریم و احترام و تکریم ارباب رجوع را داشته باشیم و همچنین باید به ابتکار و نوآوری نیز توجه کنیم.

وزیر ارتباطات در پایان خاطر نشان کرد: سلامت همکاران در پست بانک از مسائل مهم است و کسی که با پول مردم سروکار دارد باید امن آنها باشد، بنابراین باید در این زمینه نظارت مناسبی وجود داشته باشد که افراد به مسیر خلاف منحرف نشوند.

در این همایش قنبری – معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات – عنوان کرد: به زودی شاهد تحولات عظیمی در پست بانک خواهیم بود.

وی با اشاره به فضای به وجود آمده در فضای بین المللی بیان کرد: بانک های کشور به خصوص پست بانک باید ساختار خود را به روز کنند تا بتوانند از فضای به وجود آمده استفاده لازم را داشته باشند.

قنبری ضمن بیان اهمیت پست بانک در ایجاد کسب و کار در کشور گفت: باید بانک ها با استفاده از فناوریهای به روز خدمات خود را در خدمت رسانی به مشتریان گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به نیاز به توسعه کسب و کار در کشور، پست بانک تنها بانکی است که می تواند در اشتغال و ایجاد کسب و کار تأثیر بسزایی داشته باشد.

در ابتدای این همایش فرحی – مدیرعامل پست به تبیین اهداف همایش مذکور پرداخت و با اشاره به مأموریت این بانک عنوان کرد: ارائه خدمات پولی و بانکی و کمک به ایجاد و توسعه صنعت ICT کشور و همچنین ارائه خدمات بانکی و تأمین مالی خرد در حوزه روستا در اجرای برنامه های اقتصادی کشور از جمله اهداف این بانک است.

در این همایش خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک با اشاره  به برنامه های این همایش، اظهار داشت: برگزاری نشست تخصصی سلامت اداری و مبارزه با پولشویی و برگزاری نشست تجزیه و تحلیل عملکرد 94 و تبیین برنامه های عملیاتی و پروژه های بانک در سال جاری از موضوعات مهم این همایش است.

وی همچنین با اشاره به مأموریت پست بانک گفت: ارائه خدمات پولی و بانکی، کمک به ایجاد و توسعه صنعت ICT کشور و ارائه خدمات بانکی و تأمین مالی خرد در حوزه روستا از جمله فعالیت های این بانک است.

فرحی ادامه داد: تأمین مالی بخش ICT و تأمین مالی خرد روستایی از اقدامات پست بانک در تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

بانک ها ساختار خود را برای بهره مندی از شرایط برجام به روز کنند

همچنین در این همایش برات قنبری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: به زودی شاهد تحولات عظیمی در پست بانک خواهیم بود و بانک های کشور به ویژه پست بانک باید ساختار خود را به روز کنند تا از فضای به وجود آمده استفاده لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: بانک ها باید با استفاده از فناوری های به روز خدمات خود را گسترش دهند.

قنبری نقش پست بانک در ایجاد کسب و کار در کشور را پررنگ ارزیابی کرد و گفت: با توجه به نیاز به توسعه کسب و کار در کشور، پست بانک تنها بانکی است که می تواند در اشتغال و ایجاد کسب و کار تأثیر به سزایی داشته باشد.

بررسی موضوعات تخصصی بانکداری در روز دوم همایش

روز دوم این همایش به موضوعاتی از جمله پنل‌های اقتصاد ICT و کسب و کارهای نوین، مدیریت شعب استان ها و مناطق، روسای شعب، امور شعب و توسعه بازار، امور بین الملل، امور اعتباری و وصول مطالبات، امور مالی و پشتیبانی و املاک، امور سازمان، منابع انسانی و رفاه و پنل اعضای هیات مدیره برگزار می شود.

در این همایش علاوه بر مسوولان وزارت ارتباطات، معاون وزیر اقتصاد، پورابراهیمی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو شورای پول و اعتبار نیز حضور داشتند.

این همایش فردا پنجم خرداد ماه به کار خود پایان می دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  7  =