تولید اپل ۲۰۱۷ با اپل ‌OLED

موبایل شرکت اپل سال‌ها است که از صفحه نمایش‌های LCD استفاده می‌کند. که به نسبت OLED از کیفیت پایینی برخردار است اما ظاهرا اپل بالاخره تصمیم گرفته تا به جمع صفحه نمایش‌های با کیفیت بپیوندد. صفحه نمایش‌‌های OLED دارای تصویری شفاف‌تر، ظاهری بهتر و سبکتر هستند و اینکه می‌توان به آنها حالت خمیده هم داد. تمام این ویژگی‌ها اپل را به سمت این تکنولوژی کشاند تا آی‌فون سال 2017 را با پنل OLED تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اپل برای عرضه صفحه نمایش جدید خود احتمالا با ال‌جی، سامسونگ، شارپ و یا فاکس‌کان همکاری خواهد کرد. این شرکت‌ها همگی پیشرو در این زمینه هستند و سالهاست صفحه نمایش‌هایی بسیار با کیفیت تولید می‌کنند. این اطلاعات را مدیرعامل شرکت AppliedMaterials مطرح کرده است. به گفته گری دیکرسون شرکت‌ آنها در مدت سه ماه گذشته 700 میلیون دلار سفارش داشته است، در حالی که این حجم از سفارش را برای یک سال این شرکت باید انتظار داشت.

این سفارشات که سال آینده آماده می‌شود تایید می‌کند که اپل پشت پرده آن است. اوایل سال آینده میلادی این قطعات به دست اپل خواهد رسید و احتمالا پاییز سال 2017 آی‌فون 7اس به صفحه نمایش OLED مجهز خواهد شد.

موضوعی که مشخص است این است که اپل این صفحه نمایش‌ها را انتخاب کرده است. برای این کار هم دلایل زیادی وجود دارد. علاوه بر مثال‌هایی که گفته شد، در این صفحه نمایش‌ها می‌توان بخشی از صفحه را که نیاز است بدون نور پس زمینه روشن کرد و اطلاعات مهمی را به کاربر داد در حالی که حداقل میزان باتری مصرف می‌شود. اما در LCDها چنین امکان وجود ندارد./ به نقل از ای تی ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  8  =