روبات های تخم مرغی مردم امریکا را به آرامش دعوت می کند

این روزها در برخی مراکز خرید آمریکا روباتها در حال گشت زنی هستند تا مردم با خیال راحت تری به کار خود برسند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اتفاقات تلخی همچون تیراندازی به سوی دانش آموزان در یکی از مدارس آمریکا موجب شده تا در برخی از مراکز شلوغ و پر رفت و آمد آمریکا نظیر یکی از مراکز خرید کالیفرنیا از روباتهای گشت زنی استفاده شود که نسبت به هر گونه اقدام خشونت آمیز یا تروریستی حساس هستند.

این روبات تخم مرغی شکل کاملا خودکار بوده به طوریکه با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته اش می تواند تجزیه و تحلیل دقیقی از وضعیت مکانی که در آن گشت می زند انجام داده و برای جلوگیری از وقوع یک حادثه تلخ نظیر گروگان گیری یا حمله مسلحانه اقدامات مناسبی انجام دهد.

این روبات محصول تفکر خلاقانه مهندسان شرکت Knightscope است که تخصص ویژه ای در طراحی و ساخت روباتهای نگهبان و محافظ دارد.

این روباتها همچون خودروهای خودران به گشت زنی در محیط پرداخته و به لطف بهره مندی از دوربینهای مادون قرمز بسیار دقیق و میکروفون می توانند با مردمی که در اطرافشان حرکت می کنند ارتباط برقرار کرده و همزمان گوش به زنگ صداهایی نظیر شکسته شدن شیشه یا آژیر خطر سیستمهای هشدار دهنده باشند.

شرکت سازنده این روبات اعلام کرده که گشت زنی آن نه تنها نگرانی برای مردم به همراه نداشته بلکه آنها ارتباط خوبی با این روبات برقرار کرده به طوریکه با آن عکس سلفی می گیرند!

هزینه کرایه این روبات به ازای هر ساعت تنها ۷ دلار است که در مقایسه با نیروهای گشت انسانی به مراتب پایین تر است./به نقل از مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  63