کار چک تمام نشده است

با وجود کاهش استفاده 13 درصدی

بیش از 500 میلیون چک در سال 2015 میلادی صادر شده است که نشان می دهد بر خلاف آن چه ادعا می شود این شکل پرداخت در حال ناپدید شدن نیست.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک – هادی آذری – هر چند آمارها نشان می دهد که چک هنوز هم یک روش ارزشمند برای پرداخت محسوب می شوند، با این حال طبق اعلام شرکت «پیمنتس یو کی» که نمایندگی صنعت پرداخت را بر عهده دارد، این میزان از کاهش 13 درصدی در میزان صدور چک نسبت به سال قبل خبر می دهد.

پیش از این گفته می شد که تا سال 2018 میلادی چک ها از چرخه مالی خارج خواهند شد. با این حال، بانک ها متعهد شده اند تا زمانی که نیاز باشد به قبول چک ها ادامه خواهند داد. حتی برخی بانک ها از جمله بارکلایز، سرویسی با عنوان «چک تصویری» را به مشتریان خود ارائه کرده که به کاربران اجازه می دهد تا با گرفتن عکس چک و ارسال آن به بانک از طریق گوشی های تلفن همراه هوشمند، نسبت به نقد کردن آن اقدام کنند.

پول نقد همچنان در صدر
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، استفاده از چک در سال 1990 به اوج خود رسید. در این سال بیش از 4 میلیارد تراکنش مالی در سال از طریق چک صورت می گرفت.

سال گذشته، 546 میلیون چک نوشته شد که این به معنای 10 چک به ازاء هر فرد بالغ است.

گزارش «پیمنتس یو کی» نشان می دهد، از نظر آن هایی که از چک استفاده می کنند، چک هنوز روشی امن و راحت برای پرداخت است.

استفاده از چک در گروه سنی 65 سال و بیشتر نسبت به دیگر گروه های سنی بیشتر است.

علاوه بر این، برای تاجران، بنگاه های خیریه و هدایای خانوادگی چک ها هنوز از محبوبیت و مقبولیت بیشتری برخوردارند.

این تحقیق نشانی می دهد که استفاده از کارت های بانکی تا سال 2021 میلادی بر پول نقد پیشی خواهد گرفت. با این حال، پول نقد همچنان محبوب ترین و رایج ترین روش پرداخت در سال 2015 میلادی محسوب می شود.

آمارهای منتشر شده در هفته گذشته نشان می دهد که هزینه کرد ماهانه از طریق کارت های غیرتماسی برای اولین بار در ماه مارس، به رقم 1.5 میلیارد پوند رسید.

طبق اعلام بانک بارکلایز، مشتریانی بالای شصت سال در سال های اخیر بیشترین میزان رشد در بهره گیری از کارت های پرداخت را داشته اند.

منبع:   bbc

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  3