اخذ مالیات از خانه‌های خالی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از اخذ مالیات بر خانه‌های خالی بر اساس اظهارنامه سال ۹۵ خبر داد و گفت: سازمان امور مالیاتی کاملا تابع قانون است و بر اساس این قانون، مالیات بر ساخت و ساز را اخذ می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سیدکامل تقوی‌نژاد اظهار کرد: بر اساس قانون، اخذ مالیات از خانه‌های خالی از ابتدای سال 95 عملیاتی می‌شود و مؤدیان مالیاتی باید در اظهارنامه‌های سال 96 آمار خانه‌های خالی را اعلام کنند تا بر اساس آن مالیات اخذ شود.

وی در خصوص مالیات بر ساخت‌وساز نیز گفت: بر اساس ماده 77 قانون مالیات‌های مستقیم، سازمان امور مالیاتی کاملا تابع قانون است و بر اساس این قانون، مالیات بر ساخت و ساز را اخذ می‌کند.

بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، آن دسته از واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بالای100 هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان به عنوان «واحد مسکونی خالی» شناسایی می‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات بر اجاره می‌شوند.

همچنین خانه‌های خالی در سال دوم، یک دوم مالیات متعلقه، در سال سوم، برابر مالیات متعلقه و از سال چهارم به بعد، یک و نیم برابر مالیات متعلقه، مشمول مالیات بر واحدهای خالی مسکونی خواهند شد./ به نقل از تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  2  =