تحولات بازار ارزها به یک هفته پیش رو/دلار چه وضعیتی خواهد گرفت

طی هفته گذشته خبرهای متعددی از اقتصاد آمریکا منتشر شد که داده های آنها عموما مثبت بودند. گزارش جدید وزارت کار در باره وضعیت بازار کار در دو هفته پیش نشان داد تعداد متقاضیان جدید بیمه بیکاری 278 هزار نفر بوده که نسبت به هفته قبل از آن 16 هزار نفر کمتر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک هفته گذشته تحولات اقتصادی در آمریکا سبب شد تحلیلگران به این نتیجه برسند که روند رشد ارزش دلار در برابر یورو ادامه پیدا خواهد کرد.

در ادامه به نتایج نظرسنجی از تحلیلگران درباره تغییرات نسبت ارزهای معتبر و عواملی که بر بازار ارز تاثیر دارند اشاره می کنیم. طی هفته گذشته خبرهای متعددی از اقتصاد آمریکا منتشر شد که داده های آنها عموما مثبت بودند. گزارش جدید وزارت کار در باره وضعیت بازار کار در دو هفته پیش نشان داد تعداد متقاضیان جدید بیمه بیکاری 278 هزار نفر بوده که نسبت به هفته قبل از آن 16 هزار نفر کمتر است. طی 63 هفته اخیر تعداد متقاضیان جدید بیمه بیکاری پایین تر از 300 هزار نفر بوده و این امر نشان می دهد شرایط بازار کار همچنان در حال بهتر شدن است.

گزارش وزارت کار در کنار گزارش های مثبتی که در حوزه خرده فروشی، تولید صنعتی و موارد شروع ساخت وسازها از اقتصاد آمریکا منتشر شده تصویری مثبت از شرایط اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ترسیم کرده است و اکنون تحلیلگران و سرمایه گذاران معتقدند در سه ماهه دوم امسال وضعیت اقتصادی بسیار بهتر از سه ماهه اول است.

در سه ماهه اول سال جاری میلادی اقتصاد آمریکا 0.5 درصد رشد کرد. البته تمامی گزارش های اخیر از اقتصاد آمریکا مثبت نبوده اند. برای مثال، شاخص فدرال رزرو فیلادلفیا از شرایط تجاری در ماه جاری میلادی به منفی 1.8 کاهش یافته است. در ماه گذشته این رقم منفی 1.6 بود.

هفته پیش همچنین گزارش نشست ماه گذشته کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا منتشر شد. در این گزارش آمده بود، اعضاء برای بالا بردن نرخ های بهره در ماه آینده میلادی یا ماه بعد از آن، آماده هستند البته اگر وضعیت اقتصادی همچنان بهتر شود. گزارش های مثبت از اقتصاد آمریکا سبب شده زمینه برای محدود شدن سیاست های حمایتی فراهم شده است و این عاملی برای رشد ارزش دلار است.

نتایج نظرسنجی

تحلیلگران در نظرسنجی پیش بینی کردند در هفته پیش رو ارزش دلار در برابر یورو رشد خواهد کرد. در واقع 36 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند ارزش دلار کاهش خواهد یافت، 55 درصد نظری مخالف گروه اول داشتند و 9 درصد معتقد بودند تغییری در نسبت یورو به دلار مشاهده نخواهد شد.

از سوی دیگر، 33 درصد تحلیلگران معتقد بودند این هفته ارزش دلار در برابر ین رشد خواهد یافت، 44 درصد نظری مخالف گروه اول داشتند و 22 درصد معتقد بودند تغییری در نسبت دلار به ین مشاهده نخواهد شد. بدین ترتیب دیدگاه تحلیلگران این است که ارزش دلار در برابر ین، این هفته کاهش خواهد یافت.

همچنین در نظرسنجی در باره تغییرات ارزش پوند در برابر دلار، 36 درصد معتقد بودند ارزش پوند در برابر دلار رشد خواهد کرد، 45 درصد نظری مخالف گروه اول داشتند و 18 درصد پیش بینی کردند تغییری در این نسبت مشاهده نخواهد شد. بدین ترتیب انتظار می رود این هفته ارزش دلار در برابر پوند رشد کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  30