صدور ۲ میلیارد کارت پرداخت در يك سال

بررسی وضعیت جهانيِ صدور کارت های هوشمند پرداخت

انجمن پرداخت هوشمند با نام اختصاری سپا (SPA) که رصد صنعت پرداخت های هوشمند را بر عهده دارد، به تازگی یافته های خود از بررسی سالانه بازار کارت های پرداخت هوشمند را منتشر کرده است. طبق داده های جمع آوری شده توسط SPA ، حدود 2 میلیارد و 60 میلیون کارت پرداخت تراشه ای در سال 2015 در سراسر جهان صادر شده است که از رشدی 34 درصدی نسبت به سال اقبل آن یعنی سال 2014 خبر می دهد. در این میان، مهاجرت به EMV در ایالات متحده در نتیجه ملاحظات امنیتی به نظر نقش مهم و موثری در افزایش میزان جهانی صدور و متعاقبا اقبال به کارت های پرداخت ایفا کرده است.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک – هادي اذري – در سال 2015 میلادی، اعضاء انجمن پرداخت هوشمند از صدور 570 میلیون کارت پرداخت هوشمند به ایالات متحده خبر دادند که از افزایشی دو برابری نسبت به سال 2014 حکایت می کند.

علاوه بر این، حجم بالای صدور کارت هوشمند در چین با رشدی 27 درصدی نسبت به سال ماقبل آن، یکی دیگر از عوامل موثر در این افزایش بوده است.

به گزارش سرويس بين الملل پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این در شرایطی است که تقاضا برای کارت های پرداخت غیرتماسی در نقاطی که بکارگیری فناوری های نوین وضعیت بهتری دارد، هم چنان رو به شکوفایی است.

در سال 2015 میلادی، 56 درصد از کل جابجایی کارت های هوشمند در سراسر جهان ( به استثناء آمریکا) مربوط به فناوری غیرتماسی بود که از رشدی 24 درصدی نسبت به سال ماقبل آن حکایت دارد.


تصویر 1
صدور بیش از 2 میلیارد کارت پرداخت هوشمند در سال 2015
کانادا 50 میلیون /  ایالات متحده آمریکا    577 میلیون / آمریکای جنوبی 233 میلیون /  اروپا   374 میلیون /  آفریقا، خاورمیانه (به اضافه ترکیه)   246 میلیون /  آسیا   585 میلیون

آبی تیره:    بکارگیری گسترده از کارت های پرداخت تراشه ای
آبی کمرنگ:  بکارگیری کارت های تراشه ای
سبز:  آغاز مهاجرت به کارت های تراشه ای
خاکستری: عدم بکارگیری از کارت های تراشه ای

به مانند سال های گذشته، بخش اعظمی از این رشد به علت افزایش تقاضا در اروپا و آسیا بود.
سال گذشته، 53 درصد از تمام کارت های صادر شده در اروپا را کارت های غیرتماسی (contactless) تشکیل می دادند، این در حالی است که در منطقه آسیا و اقیانوسیه، فناوری های غیرتماسی سهم چشمگیر 74 درصدی را از بازار کارت های هوشمند به خود اختصاص دادند.

آندریاس اشتروبل، رئیس انجمن پرداخت های هوشمند، در این رابطه می گوید: «این آمارها نشان می دهد که ای ام وی (EMV) اکنون تا چه میزان به یک زیرساخت تثبیت‌شده جهانی، امن و غیرقابل رقابت بدل شده است. در سال 2011 میلادی برای اولین بار میزان صدور کارت هوشمند به یک میلیارد رسید. بعد از آن تنها چهار سال طول کشید که برای دومین بار شاهد صدور یک میلیارد کارت جدید هوشمند باشیم.» 

وي در ادامه سخنان خود می افزاید: «داده ها همچنین حاکی از آن است که چگونه صادرکنندگان کارت های پرداخت در ایالات متحده به سرعت خود را با استاندارد ای ام وی (EMV) وفق دادند.»


تصویر 2
میزان صدور کارت های غیرتماسی در بازه سال های 2008 تا 2015 میلادی (به میلیون)
•    بیش از 20 درصد رشد
•    بهبود وضعیت کارت های غیرتماسی در آسیا، اروپا و آفریقا
•    قاره آمریکا، تنها قاره ای است که فناوری غیرتماسی درآن محدود است

از نظر رئیس انجمن پرداخت هوشمند (سپا)، تقاضا از سوی مشتریان برای روش های سریع تر و راحت تر پرداخت، دلیل و محرک اصلی این رشد قابل ملاحظه در صدور کارت های غیرتماسی در اروپا و آسیا بوده است.

اشتروبل مي گويد: «تدام روند فعلی مهاجرت به «ای ام وی» در ایالات متحده، صادرکنندگان کارت های پرداخت را در موقعیتی منحصر به فرد قرار داده که در صورت برنامه ریزی و مدیریت صحیح می تواند به نفع مشتریان، صاحبان کسب و کار و همچنین صادرکنندگان کارت های پرداخت تمام شود.»

منبع:  paymentscardsandmobile
   

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄    =  6