قیمت طلا به ثبات رسید

با آغاز مبادلات در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه نزدیک به بالاترین سطح در ۱۵ ماه گذشته تثبیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بنکر: کاهش ارزش دلار و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی موجب شده است تا قیمت طلا همچنان نزدیک به بالاترین سطح در 15 ماه گذشته ثابت باشد و برای دستیابی به سطح مقاومتی 1300 دلاری تلاش کند.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه به 1293 دلار رسیده است. قیمت طلا در ابتدای مبادلات امروز به 1296 دلار رسیده بود که بالاترین رکورد از ژانویه 2015 میلادی بوده است.
قیمت هر اونس نقره نیز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 17.78 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز روز جمعه به بیش از 17.95 دلار رسید که بالاترین رکورد در 15 ماه گذشته به شمار می رود.
به نظر می رسد مبادلات در بازارهای بین المللی با توجه به تعطیلی روز کارگر با کاهش محسوسی نسبت به روزهای گذشته روبرو خواهد شد.
ارزش دلار آمریکا طی هفته گذشته در برابر ین ژاپن به پایین ترین سطح از بحران مالی 2008 میلادی رسیده است. اقدام بانک مرکزی ژاپن در عدم تغییر سیاست های انبساطی پولی موجب شگفتی بازارهای بین المللی شده و تاثیر زیادی بر افزایش ازرش ین در برابر دلار داشته است.
شاخص سهام در بازارهای اروپا و آمریکا نیز عملکرد ضعیفی را ثبت کرده است. انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی در خصوص وضعیت بخش های مختلف آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است.
رشد اقتصادی آمریکا در 3 ماه نخست امسال به کمتر از 0.5 درصد رسیده است. این مساله ابهامات زیادی را در خصوص تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده به وجود آورده است. عدم افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد.
گزارش سایت طلا حاکیست، در حالی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو امسال 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد ولی فدرال رزرو آمریکا در نشست آوریل اعلام کرده است که عجله ای برای افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی ندارد.
تازه ترین آمارهای موسسه یو اس مینت نیز نشان می دهد که در ماه آوریل بیش از 105500 اونس سکه طلا در بازار آمریکا به فروش رسیده است که این رقم نسبت به ماه قبل 177 درصد رشد داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  32