تمرکز بر نیازهای مشتری، اساس کسب و کار است

گفتگو با حسن زاد مهر مدیرعامل شرکت یاس ارغوانی

مدیرعامل شرکت یاس ارغوانی، چشم انداز سال 95 را با این شعار که باید انتخاب اول مشتریانمان باشیم، بیان کرد و گفت: شروع تمام فعالیت های شرکت که به سال 1382 بر می گردد حول چهار محور در زمینه های طراحی، تولید و پیاده‌سازی نرم‌افزارهای کاربردی؛ مشاوره مدیریت و IT؛ بهبود عملکرد، آمار و تحلیل داده‌ها و در نهایت مدیریت و کنترل پروژه است.

حسن زاد مهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک گفت: در حدود 13 سالی که از فعالیت شرکت می گذرد یک چشم انداز داشته ایم که تا سال 1400 همچنان به آن پایبند خواهیم بود و در جهت هر چه بهتر عمل کردن آن تلاش می کنیم .
وی استفاده از تجارب ارزشمند گروهی از مدیران و نیروهای مجرب و خبره را در این امر مثمر ثمر خواند و افزود: در حال حاضر این شرکت از طریق همکاری با تعدادی از خبرگان کسب و کارهای مختلف و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رده‌های مختلف تحصیلی و ایجاد شبکه‌ی منسجمی از همکاران، سرمایه‌ی انسانی مورد نیاز برای ارائه‌ی کیفی‌ترین خدمات در زمینه های مختلف مطرح شده اهداف خود را دنبال می کند.
زادمهر ادامه داد: تمرکز بر نیازهای مشتریان، توجه به کارکنان به عنوان دارایی اصلی شرکت، خلاقیت و نوآوری، رعایت اصول اخلاق حرفه ای از ارزش‌های محوری شرکت قلمداد می شود .

قابلیت ارائه فرایند دانش کسب و کار به سایر سازمان ها از سوی شرکت یاس ارغوان
زادمهر با اشاره به اینکه شرکت یاس ارغوان قابلیت ارائه فرایند دانش کسب و کار به سایر سازمان ها را دارد، گفت: مدیریت فرایندهای کسب و کار (BPM)در واقع مجموعه‌ی معینی از فعالیت‌های کاری است که در زمان و مکان معین، با یک آغاز و پایان معلوم و ورودی‌ها و خروجی‌های کاملاً شفاف و روشن انجام‌شده و ساختاری را برای اقدام شکل می‌دهد.»
وی ادامه داد: مديريت فرایندهای كسب و كار رويكرد توانمندي براي بهبود عملكرد، خلق ارزش پیشنهادی برای مشتریان هدف و افرايش رضايت آنان در سازمان‌هاست. با وجود اقبال بالايي كه در مورد مزاياي شناخت فرایندها وجود دارد، بهبود فرایندهای كسب و كار همچنان يك هنر محسوب می‌شود تا يك علم، و نكات راهنماي موجود در اين مبحث همچنان مبهم و ناقص است.
وی افزود: در مجموع می‌توان گفت كه بدنه‌ی دانش موجود در زمينه‌ی بهبود فرایندهای كسب و كار، عموماً محدود به توصيفات سطح بالايي از نمونه‌های اجرایی است که قابلیت محدودي براي تعميم به سایر سازمان‌ها دارند. بهبود فرایندهای كسب و كار، رويكرد سيستماتيكي است كه به سازمان‌ها در دستيابي به تغييرات معيني در شيوه‌ی انجام كسب و كارشان برای نیل به اهداف از پیش تعیین‌شده كمك مي‌كند.
این مسئول اشاره کرد: با توجه به فقدان راهنماهاي عملي براي بهبود فرایندهای كسب و كار با قابليت پياده‌سازي در محيط واقعي، پاسخگويي به نيازمندي اغلب سازمان‌ها مستلزم در اختيار داشتن تجربه و دانش عملي ناشي از نمونه‌هاي اجرايي است. شرکت یاس ارغوان با اتکا به نمونه تجربيات خود در اين حوزه يكي از معدود شركت‌هاي ارائه‌دهنده‌ی اين خدمات است كه توان برآورده ساختن اين نيازمندي نزد مشتريان خود را دارا است.
وی گفت: این اطلاعات در قالب تعريف معماري فرايندهاي كسب و كار با اتکا به چارچوب‌هاي مرجع تخصصي (با تمركز بر بانكداري)، طراحي و اجراي نظام مديريت فرايندهاي كسب و كار، ارائه‌ي راهكارهاي اجرايي مؤثر بر بهبود نظام مديريت فرايندها، مستندسازي فرايندهاي وضع موجود در كوتاه‌ترين زمان ممكن با توجه به تجربيات زياد در قالب‌هاي زباني استاندارد و به‌روز كه برآورده‌کننده‌ی سريع نيازمندي‌هاي فرايند مهندسي نرم‌افزار نيز مي‌باشد، شناسايي سريع اقدامات زودبازده بهبود فرايندهاي كسب و كار براي ايجاد تعهد و شور و اشتياق سازماني، اتخاذ رويكردهاي راهبردي و عملياتي بهبود فرايندهاي كسب و كار براي ايجاد يكپارچگي ميان اقدامات و ابتكارات بهبود در سازمان، شناسايي نيازمندي‌هاي نرم‌افزاري بهبود فرايندهاي كسب و كار و تدوين طرح توجيهي بهبود فرايندهاي كسب و كار از منظر نرم‌افزارهاي كاربردي گنجانده می شود .

اهم فعالیت های شرکت یاس ارغوان
زادمهر زمینه فعالیت های مدیریت و کنترل پروژه را مهم دانست و گفت: مشاوره، طراحی و استقرار نظام جامع مدیریت پروژه متناسب با نیاز سازمان‌ها و سرمایه‌های انسانی و فرایندی، مدیریت و کنترل پروژه‌های مختلف و طراحی نظام‌ها و رویه‌های مدیریت پروژه‌ها و پیاده‌سازی آن، طراحی مدل، نظام‌ها و رویه‌های مدیریت برنامه و سبد پروژه (پورتفولیو) و پیاده‌سازی آن، طراحی ساختار و استقرار دفتر مدیریت پروژه، برنامه و سبد پروژه در سازمان‌های مختلف از جمله مواردی است که می توان اشاره کرد.
وی همچنین افزود: ارزیابی سطح بلوغ سازمانی مدیریت پروژه و ارائه راهکار و نقشه راه برای افزایش سطح بلوغ سازمانی، پیاده‌سازی استانداردها و مدل‌های بلوغ مدیریت پروژه، نصب، آموزش و راه‌اندازی انواع ابزارها و نرم‌افزارهای مدیریت پروژه سازمانی متناسب با نیاز مشتری، مشاوره و ارائه خدمات مدیریت ریسک پروژه‌ها، شناسایی، تحلیل کیفی و کمی، واکنش به ریسک و پایش ریسک پروژه‌ها و برنامه‌ها از عوامل دیگری است که در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرد .
مدیرعامل شرکت یاس ارغوان در بخش دیگر از سخنانش گفت: بخش آمار و تحلیل داده ها خود شامل داده کاوی، هوشمندی کسب و کار، گزارشات مدیریتی و تحلیل جغرافیایی می باشد و بخش طراحی، تولید و پیاده سازی نرم افزارهای کاربردی به سه بخش نرم افزار بانکداری اختصاصی، نرم افزار اندازه گیری پتانسیل اقتصادی مشتریان، نرم افزار فروش و بازاریابی تقسیم می شود که هریک به نوبه خود عمکردهایی دارند که در جهت پیشرفت آن فعالیت می کنند.
وی در توضیح سامانه جامع بانکداری اختصاصی اظهارداشت: این سامانه به عنوان یکی از زیرسیستم های مطرح در بانکداری جامع محسوب می شود که به منظور حفظ و ارتقاء منابع مشتری اقدام به ارائه خدمات متنوع بانکی و غیربانکی به مشتری می نماید همچنین سامانه نرم افزار فروش و بازاریابی نیز به عنوان یکپارچه سازی فعالیت های بازاریابی و تدوین نظام ارزیابی عملکرد و جبران خدمات مربوط به بخش فروش محصولات و خدمات راه اندازی شده است.

برنامه های شرکت یاس ارغوان
زادمهر گفت: شرکت یاس ارغوان برنامه های مختلفی را در بخش های مربوطه در نظر گرفته است که در بخش برنامه های واحد مشاوره مدیریت، مشاوره IT  و بهبود عملکرد می توان به پیاده سازی سیستم مدیریت محصول به همراه سامانه های مرتبط، ایجاد ساز وکار و سیستم مناسب برای R&D، برگزاری جلسات استارت آپ به منظور جمع آوری ایده ها و خلق محصولات جدید بانکی، پیاده‌سازی سیستم مدیریت هزینه‌های فناوری اطلاعات، پیاده‌سازی سیستم مدیریت سرویس مبتنی بر فرآیندهای ITIL و COBIT، پیاده‌سازی میزخدمات یکپارچه فناوری اطلاعات ،طراحی و پیاده سازی فرآیندهای نظارتی معاونت پشتیبانی در حوزه سرویس های فناوری اطلاعات، بهبود معماری فناوری اطلاعات در لایه های زیرساخت، داده و برنامه کاربردی و فرآیندها (با اولویت تشکیل کمیته و جمع آوری مستندات و بهبود در لایه فرآیندها)، پیاده سازی سیستم تضمین کیفیت پروژه های فناوری اطلاعات، پیاده سازی سیستم جامع مدیریت ریسک فناوری اطلاعات ، طراحی و پیاده سازی فرآیندهای معاونت فرآوری داده، برگزاری کارگاه ها و همایش های تخصصی فناوری اطلاعات، برنامه‌ریزی برای بهبود و توسعه پروژه فرابانک، مشارکت در حوزه کسب وکار پروژه بانکداری متمرکز 2 و مشارکت در پروژه Big dataاشاره کرد.
وی بیان کرد: برنامه های واحد طراحی،‌ تولید و پیاده ‌سازی نرم افزارهای کاربردی شامل پیاده سازی سامانه مدیریت ارتباط با مشتری با معماری SOA، پیاده سازی سامانه جامع مدیریت سرویس های فناوری اطلاعات (جهت یکپارچگی سیستم سرویس، محصول، پروژه، تغییر و پیکربندی)، طراحی و توسعه نرم افزار گردش کاری فرآیندهای برونسپاری محصولات نرم افزاری، پیاده سازی نرم افزارهای Big Data، توسعه سامانه گزارش ساز پویا، توسعه سامانه جام زرین،توسعه سامانه طرح تکریم، توسعه سامانه جامع ارزیابی عملکرد فناوری اطلاعات، توسعه سامانه جامع ارزیابی عملکرد واحدهای بانک و بین بانک ها و ارائه پورتال مشتریان ،کارکنان و مدیران بانک (نسخه موبایل) است .
مدیرعامل شرکت یاس ارغوان به بیان برنامه های واحد آمار و تحلیل داده ها پرداخت و گفت: تولید و ارائه گزارشات تحلیلی با استفاده از نرم افزارهای تهیه شده شرکت، توسعه الگوریتم های مربوط به داده کاوی، انجام مطالعات الگوبرداری و بهینه یابی در حوزه نیازمندی های اطلاعاتی مدیران، توسعه تحلیل مکانی داده ها و کاربردی کردن نتایج برای واحدهای مختلف بانک از جمله مواردی است که به کار گرفته می شود.
وی افزود: ارائه خدمات مشاوره تخصصی، برنامه ریزی و کنترل نظارت بر طراحی و ساخت برج IT، ارائه خدمات مشاوره در  این حوزه به عنوان برنامه های واحد مدیریت و کنترل پروژه را معرفی کرد .
زادمهر بیان کرد: شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوان مبنای فعالیت خود را بر این اصل قرار داده است که رضایت مشتریان خود را بدست آورد و مهمتر از همه در هر لحظه کنار مشتری بماند و کلیه مسائل آنها را حل نماید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =